رئیس اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام از افزایش دو برابری کمک هزینه ساخت و یا خرید مسکن مددجویان ساکن در مناطق شهری این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 29 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛نسرین شهبازی اظهار کرد: میزان کمک هزینه پرداختی مسکن این مددجویان تا سال گذشته 40 میلیون ریال بود که به تازگی به 80 میلیون ریال افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: مددجویان ساکن در مناطق شهری استان که واجد شرایط بود و تاکنون این کمک هزینه را دریافت نکرده می توانند برای ارایه مدارک و دریافت این کمک هزینه به ادارات بهزیستی شهرستان های استان مراجعه کنند.
 
رئیس اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام اضافه کرد: مددجویانی که پروانه ساخت مسکن خود را از سال 95 به بعد دریافت کرده شامل دریافت این کمک هزینه خواهند شد.
 
وی از هزینه 9 میلیارد و 123 میلیون ریالی این سازمان برای تامین مسکن مددجویان زیر پوشش در سال گذشته خبر داد و افزود: با صرف این میزان اعتبار 294 واحد مسکونی به
 
مددجویان زیر پوشش واگذارشده که شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار بوده اند.
شهبازی با بیان اینکه این منازل بصورت خود مالکی و مسکن مهر احداث شده اند، یادآور شد: از مجموع واحدهای ساخته شده 70 واحد در قالب مسکن مهر و مابقی به صورت خود مالکی(داشتن زمین توسط مددجو و پرداخت کمک هزینه توسط بهزیستی) احداث شده اند.
 
وی از ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دو معلولی این استان در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: پارسال با سرانه پرداختی 180میلیون ریال چهار خانوار 2معلول ساکن در مناطق روستایی استان صاحبخانه شدند.
 
شهبازی همچنین از پرداخت کمک هزینه 300میلیون ریالی مسکن به خانوارهای بالای دو معلول ساکن در مناطق شهری استان خبر داد و تاکید کرد: این کمک به 15 خانوار شهری پرداخت و منازل آنها با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
 
به گفته وی، در سال گذشته انشعاب گاز، آب و برق یک هزار و 22 مورد منزل مسکونی مددجویان زیر پوشش رایگان انجام شده است.
 
 در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که 11 هزار نفر از آنها معلولان هستند.
 
اداره کل بهزیستی در حوزه های توانبخشی، فرهنگی و توسعه پیشگیری، امور اجتماعی و اشتغال، موسسه های خیریه و مشارکت های مردمی به جامعه هدف ارایه خدمت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار