معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه هدف خداوند متعال از ایجاد فضای ماه مبارک رمضان و تکلیف روزه داری چیزی فراتر از تحمل گرسنگی و تشنگی است، گفت: مسلمانان باید از سایر اهداف روزه داری نیز آگاه شوند.
کد خبر: ۴۳۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 29 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت رستمی  اظهار کرد: عبادت در ماه رمضان فقط روزه داری و در دنیای درون خود فرو رفتن نیست بلکه روزه داری یک محرک است و فرد روزه دار باید به عنوان یک انسان دردمند حرکت اجتماعی خود را در سایر کارهای خیر و خداپسندانه آغاز کند.
 
وی افزود: مسلمان در کنار روزه داری باید حرکت اجتماعی به سمت یاری از فقرا با حفظ کرامت آنها، دلجویی از آسیب دیدگان حوادث، مشارکت برای معالجه بیماران، تکریم ایتام، تلاش برای نهادیه کردن اخلاق، پرهیز از گفتار سبک، تمرین برای رفتار منصفانه، تمرین خوش اخلاقی در خانواده، احترام کافی و کامل به والدین و هرآنچه که به آن به عنوان کار خیر دیده می شود، داشته باشند.
 
حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: دستیابی به یک تفکر و شناخت دقیق از جایگاه انسان در نظام هستی و برقراری یک ارتباط عمیق بین انسان و خدا در کنار حرکت بر مدار توحید و کمک به دیگر انسان ها و در نهایت رسیدن و رساندن به سعادت مورد نظر خداوند متعال از مهمترین اهداف روزه داری است.
 
وی با بیان اینکه فضای معنوی ماه مبارک رمضان فرصتی برای بهتر زندگی کردن با ترکیبی از اخلاق، معنویت و انسان دوستی است، یادآور شد: ریاضت ماه رمضان مقدمه ای برای یک حرکت فردی و اجتماعی بزرگ است که طبق تعبیر قرآن کریم هدف نهایی رسیدن به تقوا است بدین معنا که ضمن مصون نگه داشتن انسان از انجام گناه، او را بر انجام سایر امور خیر و فضایل اخلاقی ترغیب و تشویق می کند.
 
وی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای تمرین رسیدن به تقوا است و زمان های پرفضیلت مثل ماه رمضان کمتر در اختیار ما قرار دارد لذا اگر دنبال رشد معنوی و اخلاقی هستیم قدر این فرصت را بیشتر باید بدانیم.
 
 
به گفته وی، انسان مومن زیرک باید فرصت را مغتنم شمرده و از لحظه به لحظه این ماه بزرگ استفاده کند چراکه وقتی نفس کشیدن انسان روزه دار عبادت است دیگر امور خیر و کمک به همنوعان بی شک عبادتی پر فضیلت تر محسوب می شوند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات ایلام با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای اصلاح فردی است، اظهار کرد: مسلمان برای انجام کارهای خوب هیچگاه نباید درنگ کند و از اصلاح نترسد چراکه سعاتمندی همه ما انسانها در اصلاح همیشگی رفتارمان خواهد بود.
 
وی با انتقاد از برخی رفتارها که عبادت را محدود به رمضان می کنند، افزود: یکی از آسیب های رفتار مومنان اینست که عبادت ها را از جمله تلاوت قرآن و ادعیه محدود به رمضان می دانیم در حالیکه ما انسان ها به عنوان عبد خدا وظیفه دینی و شرعی داریم که همیشه ایام قرآن بخوانیم و عبادت کنیم چرا که ماه رمضان تمرینی برای توسعه عبادات در سایر ماه های سال خواهد بود.
 
حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: آسیب دیگری که در میان برخی مسلمانان رشد پیدا کرده اینکه ماه رمضان را تنها در حد یک روزه داری بدون سایر عبادات تقلیل می دهیم در حالیکه بر انجام بسیاری از عبادت ها و واجب های دین نظیر اقامه نماز جماعت و کمک به نیازمندان و فقرا در این ماه تاکید فراوان شده است.
 
وی یادآور شد: بر اساس سفارش بزرگان دین مسلمانان باید در کنار روزه داری به عنوان یکی از واجبات ماه رمضان اقامه نماز بویژه اول وقت، تلاوت قرآن، ادعیه، صله ارحام، دستگیری از نیازمندان، سرپرستی ایتام، اطعام نیازمندان را مورد توجه قرار دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار