معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از گندم‌کاران در سال زراعی جاری ۳۰ مرکز خرید گندم در سطح استان تعیین شده که از این تعداد ۲۵ مرکز خرید ثابت و ۵ مرکز خرید به صورت سیار گندم کشاورزان استان را خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 30 May 2017
مسعود ربانی در جمع معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در راستای حمایت از گندم کار  در سال زراعی جاری  30 مرکز خرید گندم در سطح استان تعیین شده که از این تعداد 25 مرکز خرید ثابت و 5 مرکز خرید بصورت سیار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری می‌کنند.

وی افزود: در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود 250 هزار تن گندم در مزارع کشاورزی استان تولید شود که از این میزان 200 هزار تن  بصورت تضمینی از  کشاورزان گندم کار  استان خریداری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: امسال  141 هزار هکتار  از ارضای کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است  که از این میزان  48هزار و 349 هکتار به گندم آبی و 92 هزار و 671 هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

ربانی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای ورود و استقرار 450  دستگاه کمباین مهاجر در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین 70 دستگاه کمباین بومی در استان موجود است و  14 دستگاه کمباین نیز با  اعتبارات جدید  به متقاضیان پرداخت شده و اقدام به خرید  کمباین کرده اند.

ربانی گفت: برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان استان  تنها نگرانی برای شهرستان آوج است زیرا  انبار مناسبی برای خرید گندم در آن شهرستان وجود ندارد که  امیدواریم با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب مشکل این مرکز نیز مرتفع شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید تضمینی گندم کشاورزان استان با قیمت 13 هزار ریال خبر داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار