استاندار قزوین گفت: تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری باید در اولویت جدی قرار گیرد و در این زمینه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید هر چه سریع‌تر آخرین وضعیت را اعلام کنند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
کد خبر: ۴۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 30 May 2017
فریدون همتی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی و چاه‌های غیرمجاز در زمینه تهدید منابع آبی استان نقش بسزایی دارند که مسئولان باید به این امور توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه مدیریت منابع آبی اقدامات جدی انجام دهند که در این مسیر تعامل کشاورزان نیز امری اساسی به شمار می‌رود به طوری که کشاورزان باید در نصب کنتور و کاشت محصولات کم‌آب بر اقدام کنند. 

استاندار قزوین افزود: در راستای رفع مشکلات بحرانی در زمینه منابع آبی باید کمیته‌ای متشکل از شرکت آب منطقه‌ای، مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوط تشکیل شود تا مسائل به سرعت برطرف شود.

همتی ادامه داد: اصحاب رسانه و همچنین رسانه ملی در زمینه مدیریت منابع آبی‌، کاهش بیابان‌زایی و فرونشست زمین باید تلاش ویژه‌ای کرده و فرهنگ‌سازی لازم در این امور را انجام دهند تا شهروندان در زمینه وضعیت منابع آبی استان آگاه باشند. 

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری باید در اولویت جدی قرار گیرد و در این زمینه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید هر چه سریعتر آخرین وضعیت را اعلام کنند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: نظارت بر روند و نحوه استفاده از منابع آبی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی امری مهم و ضروری بوده که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار