نصرت اله حیدری _دکتری علوم سیاسی و استاد دانشگاه
کد خبر: ۴۳۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 10 June 2017
شکل گیری وظهور گروه های سلفی،مشخصا (داعش)نتیجه سیاست گذاری های غرب بخصوص آمریکا است.این حمایت  واقدامات چیز حکتومی نیست،بلکه مقامات سابق آمریکا خاصه خانم کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا رسما به آن اعتراف کرده اند.وحتی در مناظرات انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا ،ترامپ رئیس جمهوری فعلی برآن صحه گذاشت.
 
آنچه از رویکردهای گروه های سلفی اعم از داعش در عراق وسوریه،بوکوحرام در افریقا و.......مقابله با اسلام وهمسویی با امریکا و اسرائیل است.
 
آنچه در این گفتار کوتاه می توان برآن تاکید داشت ،اقدامات جنایتکارانه گروههای سلفی در کشتار وتکفیر دیگر مسلمانان  از عراق وسوریه تا حوادت اخیر تهران  است.
 
از دیگر نکاتی که در باب گروههای سلفی داعشی می توان بیان کرد،دریافت امکانات لجستیک ونظامی در کنار حمایت های مالی ورسانه ای از ارتجاع عرب وغرب،خاصه آمریکا است.
 
امریکایی ها در کنار حمایت های پیدا وپنهان خود ،با شیوه های مختلف حتی در مجامع بین المللی نیز در قالب های مختلف چون اتش بس و.....از این گروهک حمایت کرده است.سفر ترامپ به عربستان پدر معنوی ومالی تروریسم وچراغ سبز امریکا به حامیان داعش برای عمق بخشی به کشتارهای خود،نشان داد که داعش بین المللی ابزاری است در دست امریکا برای پیش برد اهداف خود.
 
بیانیه ترامپ پیرامون حوادت تهران اوج این خباثت را نشان داد.امروز جهانیان دیگر به این باور رسیده اند که داعش ابزار بین المللی امریکا برای مطامع پلید خود در منطقه است.ملت هوشیار ایران سالهاست با ماهیت ریاکارانه  امریکا  ودشمنی های او آشنا هستند.حمایت آمریکا از معاندان نظام ورژیم فاشیستی اسرائیل وارتجاع منطقه در کنار حمایت از گروههای سلفی_تکفیری   ماهیت دروغین دموکراسی انها را بر ملا ساخته است.
 
مردم ما امروز با دیدن این مجموعه حوادث به این نتیجه رسیده اند که داعش ابزار بین المللی امریکا برای پیشبرد منافع اوست.لذا  انقلاب اسلامی مانعی اساسی در برابر این  جریان پلید است.بی شک انقلاب اسلامی  برای امریکا وگروههای تکفیری هدف نهایی است.اما ملت با اتکاء به رهبری هوشمند وشایسته در کنار نیروهای مسلح قدرتمند وانسجام داخلی تا کنون بر این جریان پلید پیروز شده ودرآینده نیز به تروریسم بین المللی به رهبری امریکا اجازه ظهور وبروز نخواهد داد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار