رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با تابناک ایلام؛
دکتر علی دلپیشه در پاسخ به سوال خبرنگار ما اینچنین گفت : تا الان هیچ مورد مشکوک یا مثبت ابتلا به تب بیماری کریمه در استان ایلام گزارش یا مشاهده نشده است.
کد خبر: ۴۴۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 15 June 2017
پس از آنکه موضوع اولین مورد ابتلا به بیماری خطرناک" تب کریمه" در یکی از استانهای کشور اطلاع رسانی شد ،هر از چندگاهی شایعاتی در خصوص سرایت این بیماری به نقاطی از کشور به سرعت منتشر می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام ،امروزه انتشار سریع اخبار وشایعات راست ودروغ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کشور به امری عادی مبدل شده است . فقط کافیست یک اتفاق در نقطه ای از کشوربه وقوع بپیوندد ،تا این امر به بهانه ای برای شایعه سازی کاسبان ممبر در کانالهای تلگرامی دست به دست شود.
 
تنها چیزی که این وسط توسط گردنندگان شبکه های اجتماعی وخبررسانها خصوصا کانالهای تلگرامی اهمیت دارد ،افزایش اعضای کانالهای تلگرامی است ،برای انها اصلا مهم نیست که انتشار یک مطلب ولو ساده ممکن است چه تبعات اجتماعی و روانی وحتی امنیتی برای کشور داشته باشد .برای آنها اصلا اهمیت ندارد ممکن است انتشار یک خبر غیر موثق می تواند چه آثار زیانباری بر اقتصاد و امنیت ممکلت وارد نماید.
 
این روزها خطرات ناشی از ابتلای به بیماری " تب کریمه " حسابی دارای بازار جمع آوری ممبر برای کانالهای تلگرامی شده است ،کسی منکر اطلاع رسانی برای پیشگیری از این بیماری نیست ،حتی یک مطلب پیشگیرانه از منبع مورد اطمینان می تواند ناجی یک جمعی بشود ،اما اینکه اشخاصی بدون توجه به عواقب یک خبر وسرعت انتشار آن در فضای مجازی ومتعاقب آن ایجاد ترس ووحشت در بین مردم دست به چنین کاری بزنند،کمی منطقی وغیرمعقول به نظر می رسد.
 
امروز خبری درکانالهای تلگرامی به این مضمون که" تب کریمه به ایلام رسید وفرد مبتلا همکنون در کما است "به سرعت در فضای مجازی استان دست به دست شد و اثرات سوء توام با وحشت آفرینی بر بسیاری از هم استانیها گذاشت .
 
انتشار این شایعه در فضای مجازی ما را برآن داشت تادر گفتگو با  رییس دانشگاه علوم پرشکی استان ایلام صحت وسقم این موضوع را جویا شویم. دکتر علی دلپیشه در پاسخ به سوال خبرنگار ما اینچنین گفت : تا الان هیچ مورد مشکوک یا مثبت ابتلا به تب بیماری کریمه در استان ایلام گزارش یا مشاهده نشده است.
 
علی دلپیشه افزود: مردم استان به انتشار این شایعات توجهی ننمایند ،اخبار حوزه سلامت و ابتلای احتمالی به این بیماری به سرعت از سوی دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع مردم خواهد رسید.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان تصریح کرد: با این حال مردم ما باید به توصیه های عمومی کارشناسان بهداشتی بمنظور مقابله وعدم ابتلا به این بیماری گوش فرا دهند.
 
دلپیشه منشاء انتشار این بیماری را دامها وکشتار غیر مجاز انها عنوان کرد وبیان داشت: مردم باید گوشت مصرفی خود ر ا از قصابیهای مجاز وتحت نظارت کارشناسان بهداشت ودامپزشکی تهیه نمایند واز تهیه ومصرف گوشت از مبادی غیر مجاز خودداری نمایند 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار