مسوولان شهرستان دیر می گویند: ساماندهی سواحل با اعمال مدیریت و برنامه ریزی مدون ضروری است و تحقق این امر به تعیین متولی مشخص نیاز دارد.
کد خبر: ۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 07 June 2015
 تابناک بوشهر: مسئولان دیری روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی ساماندهی سواحل دیر، فرهنگ سازی،تامین اعتبار لازم برای زیرساخت های ساحل سازی و استفاده بهینه از دریا را مورد تاکید قراردادند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیرگفت: برای سالم کردن دریا و رعایت محیط زیست و استفاده بهینه مردم از دریا باید تلاش و برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

سید علی پاکنژاد افزود: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند که فضای ورزشی و تفریحی برای آنان اندک است و پلاژ بانوان برای تفریح و شنا آنان در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: به دلیل طولانی بودن سواحل این شهرستان و با توجه به کمبود نیرو و اعتبارات، امکان استقرار نیروی نجات غریق درطول ساحل وجود ندارد و مردم باید خطرات احتمالی را در نظربگیرند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد دیر هم گفت: حفاظت از ماسه های ساحل و جلوگیری از سرقت این ماسه ها در ساحل ضروری است.

غلامرضا ناطقی پور افزود: در ساحل دریا پتانسیل خوبی برای فعالیت های فرهنگی وجود دارد و انجمن ها و بخش های خصوصی باید وارد کارشوند و در ساحل سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی ساحل برای اجرای برنامه های فرهنگی و انجام تاسیسات زیربنایی برای مردم و حفظ امنیت اجتماعی ضروری بنظرمی رسد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد دیر اظهارداشت: در شورای فرهنگ عمومی باید به راه اندازی اسکله تفریحی و سرگرمی های دریایی برنامه ریزی شود.

جانشین ستاد نمازجمعه دیر نیز گفت: بسیاری از نابسامانی های اجتماعی حاصل بی توجهی به مقوله فرهنگ است، در اجرای برنامه های مربوط به ساماندهی ساحل باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و سالم سازی دریا یکی از دغدغه های اساسی مردم است که مسوولان باید برنامه ریزی درستی داشته باشند.

عیسی فولادی افزود: اکنون شهروندان بومی و غیربومی از وضعیت ساحل و دریا اظهار نارضایتی دارند که باید تلاش شود فرهنگ دینی مردم حفاظت شود.

وی گفت: شناکردن زن و مرد در دریا به صورت مختلط همراه با پوشش های نامناسب از مقولات ضدفرهنگی است که این روزها باعث آزردگی روحی و روانی مردم شده و برای جلوگیری از آن به برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت نیاز است.

رییس شورای اسلامی شهرستان دیر هم گفت: اکنون دریا و ساحل یکی از زیبایی های طبیعی این شهرستان است که باید برای آن برنامه ریزی جامع و کاملی انجام شود.

حسین دهجان افزود: مردم دیر علاقه زیادی به دریا دارند و عصرها در کنار ساحل جمعیت زیادی اوقات فراغت خود را سپری می کنند که مسوولان فرهنگی باید برای این جمعیت علاقه مند برنامه داشته باشد.

وی گفت: ما در جامعه دینی زندگی می کنیم و به شرع مقدس و قانون پای بند می باشیم و اگر چه شنای به صورت مختلط از نظر شرعی اشکال دارد و رعایت حریم بایدصورت بگیرد اما با نداشتن برنامه ساماندهی، جداسازی دورباطل و دور از ذهن است.

رییس شورای اسلامی شهرستان دیر اظهارداشت: مردم هیچ تفریح ندارند و مجبورند در تابستان کنار دریا بروند و بخشی از اوقات خود را در ساحل باشند که دراین راستا باید فرهنگ سازی در اولویت قرارگیرد.

وی افزود: مردم علاقه مند به شنا در دریا بدون آشنایی به فنون شنا خود رابه دریا می زنند و هیچ ناجی غریق در کنار دریا فعال نیست و باحوادث احتمالی چه کسی پاسخگوست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دیر نیز گفت: افزایش سطح آگاهی مردم جهت استفاده صحیح ازسواحل برای جلوگیری از برخی نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی ضروری و برنامه معنوی و فرهنگی در کنار ساحل باید مورد توجه مسوولان فرهنگی باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی افزود: جداسازی مرد و زن در محل شنا در دریا باید مورد توجه قراربگیرد و با یک برنامه ساده می توانیم این موضوع را فرهنگ سازی کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم برنامه داشته باشیم می توانیم آن را انجام دهیم که یکی از برنامه های کوتاه مدت ساماندهی ساحل و از برنامه دراز مدت راه اندازی پلاژ بانوان می باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دیر افزود: استفاده از توان و مدیریت بخش خصوصی و اهل خبره و فن در مطالعات ساحل بسیار کارساز می باشد.

فرمانده انتظامی دیر هم گفت: نیروی انتظامی در بحث ساماندهی ساحل با توجه به برنامه ریزی مسوولان آمادگی کامل برای همکاری دارد.

سرهنگ داریوش مردانی افزود: یکی از اقدامات موثر در بحث ساماندهی ساحل، فرهنگ سازی است که می توانیم به نتایج موثری برسیم.

وی گفت: برای ساماندهی ساحل نیاز به برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت داریم تا بتوانیم دغدغه های مردم را برطرف کنیم.

بندردیر در 180 کیلومتری جنوب مرکز استان و کنار دریای نیلگون خلیج فارس واقع شده که در فصل تابستان ساحل این بندر محل مناسبی برای شنا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار