رئیس آموزش و پرورش ایوان با اشاره به عدم توازن رشته تحصیلی بین داوطلبان ازمون سراسری دانشگاه ها گفت: رویکرد تحصیلی جامعه نسبت به انتخاب رشته دانشگاهی باید تغییر کند.
کد خبر: ۴۵۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 06 July 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا پناهی  اظهار کرد:طرح هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم دراستان برای دومین سال متوالی اجرا می شود اما متاسفانه عمده خانواده ها معتقدند که موفقیت فرزندشان در گرو تحصیل در رشته تجربی است در حالیکه باید این دیدگاه اصلاح شود و برای انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان هوشیارانه عمل کنند.
 
وی همچنین با اشساره به در پیش بودن آزمون ورودی دانشگاه های کشور خاطر نشان کرد: یک هزار و 208 داوطلب ایوانی سال 96 در آزمون ورودی دانشگاه های کشور با هم به رقابت می پردازندکه از این تعداد 647 داوطلب را دختران و 561 داوطلب را پسران در پنج گروه آزمایشی تشکیل می دهند.
 
وی افزود: آمار شرکت کنندگان به تفکیک در گروه های پنج گانه در رشته علوم تجربی 908 داوطلب، در گروه آزمایشی ریاضی 78 داوطلب، در گروه آزمایشی انسانی 120 داوطلب، در گروه آزمایشی هنر 22 داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز 80 داوطلب شرکت است.
 
پناهی یادآور شد: بر اساس استاندارد تعریف شده 52 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم باید در رشته های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و 48 درصد دیگر در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند اما این توازن در این شهرستان برقرار نیست.
 
ووی اظهار کرد: سازمان سنجش کشور خود باید متولی برگزاری کنکور سراسری باشد اما بدلیل کمبود نیرو، امکانات و توان اجرایی اینکار را به اداره آموزش و پرورش محول کرده که هزینه هایی ایجاد کرده واعتبار در نظر گرفته شده سازمان سنجش برای ان این برنامه ناچیز است و جوابگوی نیازها و کمبودهای موجود نیست.
 
پناهی با بیان اینکه داوطلبان برای دریافت کارت آزمون خود از 11 تا 14 تیرماه (امروز) به سایت سنجش مراجعه کنند، گفت: داوطلبان باید با داشتن کد رهگیری و شماره داوطلبی در تاریخ ذکر شده به سایت سنجش آموزش مراجعه و از کارت خود پرینت تهیه کرده و مطابق توضیحات آن عمل کنند.
 
وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی وعلوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر نیز عصر روز پنجشنبه 15 تیرماه در محل های تعیین شده برگزار می شوند.
 
وی ادامه داد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح جمعه 16 تیرماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیزعصر همان روزهمزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان برگزار می‌شود.
 
به گفته پناهی جلسات توجیهی با عوامل اجرایی برگزار شده و تمهیدات لازم در راستای اجرای این آزمون و فراهم کردن شرایط و امکانات مطلوب برای برگزاری هرچه بهتر آن انجام شده است.

آزمون کنکور سراسری سال جاری روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه جاری همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار