رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: بررسی نقشه ها، تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل های عددی نشان می دهند که موج روز افزون گرما در این استان تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد و دمای هوا در مناطق گرمسیری به بالای 50 درجه سانتیگراد می رسد.
کد خبر: ۴۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 08 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: بر این اساس دمای هوا در مناطق گرمسیری استان بین 50 تا 51 در جه سانتیگراد و در مناطق سردسیر بین 39 تا 41 درجه سانتیگراد در نوسان است و روزهای دوشنبه و سه شنبه نسبت به امروز یک تا 2 درجه دما افزایش می یابد.
 
وی افزود: افزایش کم سابقه گرما از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا 10 روز ادامه دارد که پیش بینی می شود بعد از چهارشنبه دمای هوا بین 2 تا سه درجه کاهش یابد.
 
میهن پرست یادآور شد: از سویی به علت تغذیه رطوبتی از عرض های جنوبی، شرجی شدن منطقه و ابرناکی نیز مورد انتظار است که در مناطق مرتفع بارش های خفیف و پراکنده رخ دهد.
 
وی دمای هوای امروز در مناطق مرتفع ییلاقی استان حداقل 24 و حداکثر 39 درجه سانتیگراد، روزیکشنبه را صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و غبار رقیق با دمای حداکثر 40 درجه و حداقل 24 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه را صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداکثر 41 درجه و حداقل 24 درجه سانتیگراد در شهر ایلام پیش بینی کرد.
 
وی در خصوص رفتارها و اقدام های ضروری و توصیه شده متناسب با این میزان دمای هوا تاکید کرد: لازم است در خصوص مصرف بهینه آب و برق همه بخش های عمومی و خانگی رعایت کنند .
 
وی همچنین بر اهمیت مراقبت پیشگیرانه از بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و نیز لزوم خودداری عموم افراد به خصوص کودکان وکهنسالان از تردد در ساعات گرم روز تاکید کرد.
 
شایان ذکر است ؛ موج جدید گرما از هفته گذشته هوای این استان را در گرفت و و دمای هوای استان ایلام از روز سه شنبه گذشته تا چهارشنبه هفته جاری نسبت به روزهای ابتدایی هفته بین 2 تا سه درجه افزایش دارد.
 
همچنین هفته گذشته نیز دمای هوای استان ایلام بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد نسبت به دمای معمول تیرماه افزایش یافت به گونه ای که این افزایش دما موجب تعطیلی زودهنگام ادارات شد.
 
هفته گذشته دمای هوا در مناطق گرمسیری مهران و دهلران 52 و در نقاط سردسیر و کوهستانی 43 درجه سانتیگراد ثبت شد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار