سرپرست اداره امور عشایری بدره گفت: 104 دستگاه پنل خورشیدی تولید برق در مراسمی با حضور فرماندار بدره به عشایر و دامداران این شهرستان تحویل شد.
کد خبر: ۴۵۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 13 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی رحمتی اظهار کرد: برای تهیه این تعداد پنل تولید برق، 960 میلیون ریال هزینه شده که 15 درصد از آن را عشایر و 85 درصد نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق تامین و پرداخت شده است.
 
وی افزود: پنل های تحویلی به عشایر مدت 10 ساعت ذخیره برق دارند و با استفاده از این پنل ها عشایر و دامداران می توانند از روشنایی 2 تا 3 لامپ 5 وات به علاوه امکان شارژ گوشی تلفن همراه بهره مند شوند.
 
رحمتی یادآور شد: این خدمت می تواند گام مهمی در بهبود شرایط زندگی عشایر باشد و با افزایش کیفیت زندگی آنان در کنار سایر خدماتی که به عشایر و دامداران داده می شود تاثیر زیادی در ماندگاری آنان و افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی داشته باشد.
 
سرپرست اداره امور عشایری شهرستان بدره با اشاره به نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر مساله اقتصاد مقاومتی و اشتغال دارند می توان عشایر را با وجود هزینه اندک زندگی و بازدهی فراوان الگوهای خوبی در تحقق این امر دانست.
 
شایان ذکر است ؛ شهرستان بدره دارای 800 خانوار عشایری با جمعیت بیش از سه هزار نفر است که در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری سبک و سنگین فعالیت دارند.
 
با توجه به نگهداری بیش از 100 هزار راس دام توسط این خانوارها، سالانه یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و 200 تن سایر محصولات وابسته تولید و روانه بازار مصرف می کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار