مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: 23 مرکز آموزشی استثنایی در استان ایلام وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 15 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدمحمد موسوی اظهار کرد: 690 دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان  ایلام گفت: این 23 مرکز شامل 22 مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی در استان بوده که خدمات تحصیلی به دانش آموزان اسثتنایی ارائه می‌دهد و  از این تعداد 6 مرکز، مراکز ویژه یادگیری هستند.
 
موسوی در خصوص مراکز ویژه یادگیری استان ایلام تصریح کرد: این مراکز برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که از لحاظ جسمی و ذهنی معلولیت ندارند اما در یک، یا دو ماده درسی دچار مشکل هستند.
 
وی افزود: در ایلام 2 مرکز مشکلات ویژه یاد گیری وجود دارد و همچنین در شهرهای آبدانان،  دهلران و دره‌شهر و ملکشاهی هرکدام  یک مرکز مشکلات ویژه یاد گیری وجود دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام اظهار داشت: 18 مدرسه استثنایی در تمام شهر و مناطق استان وجود دارد. هم چنین علاوه بر این مراکز دو هنرستان پسران و دختران برای دانش آموزان سنین دبیرستان در شهر ایلام وجود دارد.
 
موسوی افزود: تعداد 690 دانش‌آموز در تمام مقطع تحصیلی در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیلند که از این تعداد 505 نفر در مقاطع تحصیلی ابتدایی راهنمایی و دبیرستان و همچنین 185 نفر در قالب دانش‌آموزان تلفیقی در استان وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: از این افراد نیز نفر دانش‌آموز تعداد کم‌توان ذهنی که بیشترین تعداد دانش‌آموزان معلول را شامل می‌شود و 24 نفر ناشنوا و 9 نفرنابینا و نیمه بینا و 48 نفر جسمی حرکتی و 9 نفر اوتیسم و 27 نفر چند معلولیتیبوده که بیش از چند معلولیت دارند./م
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار