حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: این سازمان حمایت از شریف ترین قشر جامعه را بر عهده دارد و خدمت در این سازمان کاری عبادی و خداپسندانه با اجر دنیوی و اخروی محسوب می شود.
کد خبر: ۴۵۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 15 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی به مناسبت هفته بهزیستی در دیدار مدیر کل و کارکنان بهزیستی ایلام اظهار کرد: با توجه به روند رشد آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، بچه های کار و زنان سرپرست خانوار کنترل و رفع این آسیب ها باید در اولویت خدمات دهی بهزیستی قرار گرفته و در این زمینه آسیب شناسی و پیشگیری شود.
 
وی ادامه داد: افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند در معرض سایر آسیب های اخلاقی و فرهنگی دیگر نیز قرار دارند که باید پیشگیری های لازم انجام شود.

امام جمعه ایلام بر ضرورت شناسایی نیازمندان و محرومان جامعه تاکید کرد و گفت: بهزیستی از بدو تاسیس تاکنون منشا خدمات فراوانی بوده و هفته بهزیستی بهترین و مناسب ترین فرصت برای بیان خدمات این سازمان است.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی اظهار کرد: بیش از سه دهه از تاسیس این سازمان می گذرد و بهزیستی امروز به سازمانی مهم تبدیل شده که نقش پر رنگی در جامعه ایفا می کند.
 
فرهاد قیصربیگی هدف اصلی این سازمان را ساختن جامعه ای قدرتمند و شاداب توام با تقویت نظام سلامت اجتماعی دانست و گفت: اکنون از مجموع 35 هزار نیروی بهزیستی در سراسر کشور، 600 نفر در استان ایلام مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.
 
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمند سازی مددجویان، حمایت از معلولان و اشتغال آنها را از راهبردهای اصلی این سازمان اعلام کرد و افزود: این سازمان سال گذشته به عضویت کارگروه تقسیم کار ملی درآمد و ریاست دو کارگروه کاهش طلاق و زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارد.
 
قیصربیگی پذیرش یک هزار و 500 نفر در مرکز اورژانس اجتماعی، ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به 130 هزار نفر در سال، تثبیت نرخ معلولیت در استان با اجرای طرح های غربالگری معلولیت و مشاوره های ژنتیک، حمایت از معلولان در مراکز غیر دولتی، توانمندسازی و اشتغال یک هزار و 100 مددجو، پرداخت یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و جذب 15 میلیارد ریال اعتبار از طریق بنیاد برکت برای تامین مسکن 100 مددجو را از عمده خدمات این سازمان در سال گذشته برشمرد./م  
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار