فرماندار بدره گفت: با حمایت مالی بنیاد برکت، 30 نفر از زنان سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی این شهرستان صاحب خانه شدند.
کد خبر: ۴۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 16 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛سیروس مرادحاصلی در دیدار رئیس و کارکنان بهزیستی بدره اظهار کرد: برای ساخت این تعداد مسکن، 30 فقره وام بلاعوض هر کدام 140 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت و همچنین 60 میلیون ریال از محل اعتبارات بهزیستی به مددجویان پرداخت شده و هزینه انشعابات آب، برق و گاز این واحدها نیز توسط بهزیستی تامین و پرداخت شده است.
 
وی افزود: برای خانوارهای دارای دو معلول زیر پوشش بهزیستی نیز تسهیلات ساخت مسکن در نظر گرفته شده که برای هفت خانوار هر کدام 180 میلیون ریال وام بلاعوض همچنین رایگان شدن انشعابات آب، برق و گاز بوده است.
 
مرادحاصلی با اشاره به اهمیت مسکن در امنیت اجتماعی خانواده ها تاکید کرد: با توجه به مساعدت های صورت گرفته، کمک شایانی به زنان سرپرست خانوار و خانوارهای دارای دو معلول برای خانه دار شدن، شده است.
 
به گفته وی، تامین مسکن نقش بسیار مهمی در فراهم نمودن شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی این خانوارها دارد و موجب افزایش رضایت مندی و قدرت اقتصادی خانواده ها می شود.
رئیس بهزیستی شهرستان بدره نیز در این دیدار به شعار امسال هفته بهزیستی اشاره کرد و اظهار کرد: از 24 تا 30 تیر به نام هفته بهزیستی با شعار «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» نام گذاری شده است.
 
حسین نورعلیوند گفت: علاوه بر تلاش های صورت گرفته در بخش مسکن، به 21 نفر از مددجویان تحت پوشش نیز تسهیلات اشتغال زایی هر یک به مبلغ 100 میلیون ریال اعطا شده است.
 
وی پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی مددجویان را خدمت مهم دیگری از این اداره اعلام کرد و افزود: 87 نفر از معلولان تحت پوشش این خدمت قرار گرفتند و حق بیمه خویش فرمایی تامین اجتماعی آنان به صورت ماهیانه پرداخت می شود.
 
نورعلیوند در مورد سایر خدمات این اداره به مددجویان گفت: سه فقره وام به عنوان سرمایه کار به کارفرمایان پرداخت شده و در عوض این کارفرمایان متعهد شده اند به مدت پنج سال معلولان معرفی شده را بکارگیری کرده و بیمه کنند.
 
شایان ذکر است؛ در شهرستان بدره با حدود 16 هزار نفر جمعیت، 202 مددجوی امور اجتماعی، 200 مستمری بگیر و 250 نفر فعال غیر مستمر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) اقدام به ساخت مدرسه، مسجد و منازل مسکونی در مناطق محروم کشور می کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار