کد خبر: ۴۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 17 July 2017
ابوعلی البصری، رئیس گروه بازهای امنیتی و مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق به این شبکه گفته است: ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی تکفیری داعش کشته نشده و در یکی از روستاهای اطراف رقه در سوریه بسر می برد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی خبری المسله با اعلام این خبر نوشت: هسته بازهای اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق روز یکشنبه خبر کشته شدن سرکرده باندهای تروریستی داعش را به نام ابوبکر البغدادی تکذیب کرد. 
 
این درحالی است که روسیه اواخر ماه مه گذشته اعلام کرده بود البغدادی در یک حمله هوایی به اطراف رقه به همراه تعداد زیادی از تروریست ها کشته شده است.
 
البصری افزود: با استناد به هسته های رصد و اطلاعات دقیق درباره تحرکات البغدادی هسته بازها خبر کشته شدن البغدادی را تکذیب و اعلام می کند اطلاعات و گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است، صحت ندارد.
 
البصری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که پس از آزادسازی موصل مشخص شد که توانمندی های این گروه تروریستی فقط عراق و کشورهای منطقه را تهدید نمی کند بلکه قصد دارد نقشه ها و آموزش هایش را به مناطق زیادی از جهان منتقل کند. 
 
البصری در ادامه درباره نقشه های داعش برای هدف قرار دادن برخی از شهرهای جهان در آینده نزدیک پس از شکست در عراق به ویژه در موصل و نیز سوریه هشدار داد.
 
البصری همچنین گفت: داعش هسته های خفته را از سوریه از طریق ترکیه ارسال کرده است تا در سراسر جهان توزیع شوند و وحشت و هرج و مرج ایجاد کنند. این هسته‌ها از پول هایی که روحانیون تندرو و بازرگانانی که اهداف سیاسی و اقتصادی دارند، پرداخت می کنند، در جهت حمایت مالی از داعش استفاده می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار