مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: کشاورزان استان ایلام 40 هزار تن جو از مزارع خود برداشت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته 20 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۶۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 17 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت زرین جوب اظهار کرد: سال گذشته میزان جو برداشت شده از مزارع استان ایلام، 56 هزار تن بود که امسال با توجه به شرایط نامساعد اقلیمی برداشت جو از مزارع کاهش محسوسی داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده مزارع کشت جو در استان ایلام دیم است از هر هکتار 800 کیلوگرم جو برداشت شده که در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام ایلام نیز در خصوص برداشت این محصول گفت: از آغاز فصل برداشت سه هزار و 700 تن جو از کشاورزان این استان با نرخ تضمینی هر کیلوگرم 10 هزار و 300 ریال خریداری شده است.

مسعود همتی اظهار کرد: سه هزار و 98 تن از این مقدار جو خریداری شده در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور به فروش رفته است.

وی افزود: مابقی جو خریداری شده نیز بعد از ثبت در سامانه خرید اداره کل تعاون روستایی استان ایلام به عنوان مباشر خرید این محصول به تالار بورس برای فروش عرضه می شود.

همتی یادآور شد: با فروش رفتن جو در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بیش از 26 میلیارد و 935 میلیون ریال بابت هزینه خرید این محصول به حساب کشاورزان استان ایلام واریز شد و باقی مانده مطالبات جوکاران نیز به تدریج به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه هنوز عملیات برداشت و خرید جو از مزارع استان ایلام بویژه در شهرستان ایوان ادامه دارد، گفت: روند خرید جو از کشاروزان تا اوایل مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هر چند پیش بینی ها حکایت از خرید 12 هزار تن جو به قیمت دولتی از کشاورزان داشت اما به خاطر نزدیکی قیمت فروش جو در بازار آزاد و تالار بورس و نیز پرداخت دیر هنگام مطالبات توسط سازمان بورس، کشاورزان جو کار تمایلی به فروش جو به قیمت تضمینی ندارند.

فرایند برداشت جو از مزارع استان ایلام از اوایل خرداد امسال آغاز شده و تا اوایل مرداد نیز این روند ادامه دارد.

50 هزار و 150 هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی جاری زیر کشت محصول جو رفته که از این مقدار یک هزار و 400 هکتار آبی و 48 هزار و 750 هکتار اراضی دیم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار