محمد رضا مروارید؛
استاندار ایلام گفت:تشکیل شوراها در نظام اسلامی اتفاقی مبارکی بود و هرچه عملکرد این نهاد در عرصه های مختلف بهتر باشد، نظام آمادگی دارد حوزه اختیارات شوراها را ارتقا دهد.
کد خبر: ۴۶۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 18 July 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید از اعضای منتخب دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان ایلام خواست در انتخاب شهرداران از قرار دادن ملاک های قومی و قبیله ای پرهیز و افرادی را برگزینند که از توان تخصصی و اجرایی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: هر شهری دارای استعدادها و ظرفیت های مختص خود در حوزه هایی همچون گردشگری ، صنعت ، کشاورزی و ... است و اعضای شوراها باید با همراهی مجموعه شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی تلاش کنند این حوزه ها را شناسایی و در جهت بالفعل کردن این استعدادها حرکت کنند تا بتوان از این طریق برای شهرها درآمدهای پایدار کسب کرد.
 
استاندار ایلام با اشاره به روزهای منتهی به شکل گیری شوراهای پنجم شهرها تاکید کرد: منتخبان در انتخاب شهرداران با وسواس بیشتری عمل کنند و با بررسی سوابق تحصیلی ، مدیریتی و تجربه افراد مختلف و بدور از نگاه قومی و قبیله ای تلاش کنند فردی را برای تصدی شهرداری بر گزینند که شناخت بیشتری بر حوزه مدیریت شهری داشته و بتواند گرهی از مشکلات مردم را در این عرصه باز کنند.
 
مروارید یادآور شد: دولت یازدهم در چهار سال گذشته حمایت ویژه ای از شهرداری های استان ایلام داشت بطوری که اعتبار تخصیص از سوی دولت از 370 میلیارد ریال در سال 92 با افزایش چهار برابری به یک هزار و 560 میلیارد ریال رسید.
 
وی بر لزوم تطابق مصوبات اعضای شوراها با مفاد قانون تاکید و اضافه کرد: اعضای جدید شناخت خود را از قوانین حوزه مدیریت شهری بالا ببرند ،ضمن اینکه تلاش کنند با برون سپاری وظایف و اختیارات شهرداری ها به بخش خصوصی حجم فعالیت های این نهاد را با توجه به مسئولیت های متعدد کاهش دهند.
 
جمعیت شهری ایلام در 25 شهر ساکن هستند.
 
انتخاب شهردار براساس گرایش های شخصی و عمدتا قبیله ای اعضای شوراهای شهری استان ایلام یکی از اسیب های این نهاد در افکار عمومی است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار