از انجاییکه استفاده از اسید بعنوان یکی از خشن ترین وخطرناکترین ابزار نزاع وانتقامجویی از حساسیت ویژه ای دربین خانواده ها وشهروندان برخوردار است ،این موضوع نگرانی جدی خانواده های ایلامی در زمینه افزوده شدن این ابزار خشن و مد شدن آن در جامعه پر نزاع ایلام را در پی داشت .
کد خبر: ۴۶۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 18 July 2017
حوالی ظهر امروز خبری نگران کننده مبنی بر وقوع یک فقره اسید پاشی در شهر ایلام در فضای مجازی استان منتشر شد ،موضع مهمی که نگرانی شهروندان ایلامی در خصوص تسری این نوع عمل انتقام جویی وقیحانه به کلکسیون ابزار نزاع در استان ایلام را در پی داشت .
 
به گزارش تابناک ایلام ،از اینکه استان ایلام بدلایل مختلف متاثر از بافت قومی وقبیله ای ، شیوع انواع آسیبهای اجتماعی و تعصبات خاص در ردیف یکی از استانهای نزاع خیر کشور قرار گرفته شکی نیست.زیرا براساس نتایج رسمی یک مرکز پژوهشی درحال حاضر این استان ردیف ششم در بین استانهای کشور را در اختیار دارد.
 
آنچه که دراین بین از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده ونگرانی جدی مسئولین ودلسوزان حوزه فرهنگی اجتماعی وحتی امنیتی استان را برانگیخته ،استفاده از ابزار مختلف نزاع از چاقو وقم گرفه تا اسلحه گرم بوده است .ظهر امروز نزاعی در یکی از خیابانهای شهر ایلام  به وقوع پیوست که متعاقب آن خبری دال بر اسیدپاشی در این نزاع وآسیب دیدن سه نفر از شهروندان ایلامی در فضای مجازی منتشر شد.
 
از انجاییکه استفاده از اسید بعنوان یکی از خشن ترین وخطرناکترین ابزار نزاع وانتقامجویی از حساسیت ویژه ای دربین خانواده ها وشهروندان برخوردار است ،این موضوع نگرانی جدی خانواده های ایلامی در زمینه افزوده شدن این ابزار خشن و مد شدن آن در جامعه پر نزاع ایلام را در پی داشت .
 
اما ساعتی پپیش فرمانده انتظامی ایلام در گفتگو با خبرنگار پلیس وقوع اسید پاشی در درگیری امروز را رد کرد تا با تکذیب آن، قدری آرامش روانی به میان خانواده های نگران ایلامی بازگردد.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه اختلاف مالی بین چند نفر باعث درگیری و نزاع شده است گفت: موضوع اسید پاشی در این درگیری صحت ندارد.

سردار نورعلی یاری در گفت و گو با کانال خبری پلیس گفت: به دنبال وقوع یک فقره درگیری در میدان انقلاب شهر ایلام بلافاصله گشت‌های ویژه پلیس در محل حاضر و ضمن شناسایی عاملان این نزاع نسبت به برقراری آرامش در محل اقدام کردند.

وی در خصوص جزئیات این درگیری گفت:چند نفر بعلت اختلاف حساب با مغازه داری درگیر می‌شوند که در این هنگام یکی از طرفین ناخواسته ظرف حاوی محلول لوله بازکن را به سمت دیگر طرف دعوا پرتاب می کند که باعث صدمه دیدن او و ۲ نفر دیگر می‌شود.

سردار یاری در خصوص جزئیات این درگیری گفت:چند نفر بعلت اختلاف حساب با مغازه داری درگیر می‌شوند که در این هنگام یکی از طرفین ناخواسته ظرف حاوی محلول لوله بازکن را به سمت دیگر طرف دعوا پرتاب می کند که باعث صدمه دیدن او و ۲ نفر دیگر می‌شود.

فرمانده انتظامی ایلام با کذب خواندن موضوع اسید پاشی در این درگیری گفت: محلولی که به صورت مصدومان این حادثه پاشیده شده است اسیدی نبوده است و صرفا بصورت ناخواسته بعلت لگد زدن به ظرف حاوی مواد لوله بازکنی به بدن ۳ نفر پاشیده شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار