مدیر شبکه دامپزشکی ملکشاهی با اظهار نگرانی از سطح زیادکشتار غیر مجاز دام در این شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در سطح شهر ضمن اینکه عملی غیر فرهنگی محسوب می شود شرایط بروز و ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام را فراهم کند.
کد خبر: ۴۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت آزاد فرا افزود: متاثر از رواج مصرف بیش از حد گوشت قرمز در ملکشاهی به عنوان عارضه ای اجتماعی - فرهنگی ،این شهرستان با 30 واحد عرضه مجاز دام به نسبت جمعیت هم دارای بیشترین واحدهای عرضه محصولات دامی (قصابی) و هم سطح زیاد کشتار غیر مجاز دام است.
 
مدیر شبکه دامپزشکی ملکشاهی با تاکید بر لزوم مدیریت بهداشتی وضعیت کشتار غیر مجاز به اقدام های شبکه دامپزشکی در راستای ساماندهی واحدهای قصابی در سطح شهر ارکواز ملکشاهی اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری ارکواز کشتارگاه دام در این شهر فعال شده است.
 
آزاد فر همچنین افزود : در 2 ماه اخیر 26 مورد کشتار غیر مجاز واحدهای قصابی در شهر ارکواز به تعزیرات حکومتی جهت برخورد قضایی و تعزیراتی معرفی شده اند.
 
وی برگزاری کارگاه های آموزشی برای متصدیان واحدهای قصابی از دیگر اقدام های در حال اجرا جهت حفظ بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام عنوان کرد.
 
الگوی معیشتی دامپروری مبتنی بر کوچروی زمینه ساز رواج کشتار غیر مجاز دام دراین استان 600 هزار نفری و مخاطره احتمال بروز بیماری های مشترک دام و انسان شده است.
 
عرضه دام بیمار، دام تب دار، دام با تغذیه نامناسب، توزین غیرصحیح یا قیمت غیرواقعی و فروش دام مسن یا ماده به خریداران از جمله تخلف های رایج در جریان کشتار غیر مجاز دام گزارش شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار