شاپور پولادی؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هر چه از عمر و فعالیت شوراها می گذرد بیشتر به بلوغ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی می رسند و کار و فعالیت مدیران اجرایی با اعضای شوراها سال به سال با توجه به شناخت بیشتر منتخبان مردم از حوزه کاری، راحت تر می شود.
کد خبر: ۴۶۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 18 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور پولادی روز یکشنبه در نشست منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان ایلام اظهار کرد: شوراها حلقه مفقوده بین مردم و مسئولان هستند که باید با شناسایی معضلات و مشکلات شهری بتوانند با همفکری و همراهی شهرداری ها و سایر ارگان ها در جهت برطرف کردن آنها گام بردارند.
 
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید از هر گونه نگاه قومی و قبیله ای در رویکردهای خود پرهیز کنند و تنها شورای شهردار نبوده بلکه شورای شهر باشند.
 
پولادی با اشاره به منابع عمومی درآمد شهرداری ها یادآور شد: مردم اگر احساس کنند در قبال عوارضی که پرداخت می کنند خدمات مناسبی دریافت می کنند با رضایت بیشتری در این خصوص اقدام می کنند.
 
معاون استاندار ایلام گفت: یکی از مشکلات شهرداری های استان ایلام این است که بطور تقریبی 2 برابر نیاز خود نیروی انسانی دارند که این باعث شده بیشتر منابع مالی آنها صرف امور جاری شود لذا باید به سمتی حرکت کنیم که شهرداری ها با ایجاد منابع پایدار درآمدی، دست خود را از جیب دولت خارج کرده و به خودکفایی برسند.
 
پولادی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرداری های استان وجود مبالغ هنگفت طلب از دستگاه های اجرایی است بطوری که تنها شهرداری ایلام 400 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه دارد که با نگاه ویژه دولت در صدد هستیم تمامی طلب شهرداری های 25 گانه استان را تسویه کنیم.
 
  هماهنگی منتخبان شوراهای شهر ایلام با برنامه های دولت بیشتر شده است
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: ستاد انتخابات استان تلاش کرد در کمال امنیت و سلامت و بدور از تعصب و اعمال نظر فرآیند رای گیری را انجام و پس از اعلام نتایج نیز حتی در برخی نقاط که شکایتی نیز وجود نداشت، تا سه بار اقدام به بازشماری کرد.
 
حسین کلانتری افزود: منتخبان این دوره تلاش کنند با خدمت صادقانه به مردم در جهت حل معضلات شهری گام بردارند تا ضمن کسب رضایت الهی، شهروندان نیز از خدمات ارائه شده راضی باشند و بتوانیم روز به روز شاهد کاهش مشکلات مدیریت شهری باشیم.
 
وی تاکید کرد: اکثریت افراد منتخب این دوره شورهای شهر همراهی و هماهنگی بیشتری با برنامه های دولت تدبیر و امید دارند و امیدواریم در سایه این قرابت فکری و با تعامل با سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم به وضعیت شهرهای استان سر و سامان بهتری بدهیم.
 
فرماندار ایلام نیز در این نشست در سخنانی گفت: معضلاتی همچون حاشیه نشینی، آلودگی محیط زیست، ترافیک، وجود پسماندها و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین معضلات شهرهای استان ایلام است.
 
معروف بسطامی افزود: اعضای شوراها با هماهنگی سایر ارگان ها تلاش کنند راهکارهای عملیاتی برای حل این مسائل پیدا کنند.
 
وی اضافه کرد: استفاده از توان و مشارکت مردم در حل و فصل مشکلات و واگذاری امور به مردم می تواند در کم کردن حجم فعالیت های شهرداری ها تعیین کننده باشد البته در کنار این موضوع باید مصوبات شورا در هماهنگی کامل با موازین و مقررات باشد.
 
منتخب شورای شهر ایلام نیز در سخنانی گفت: ورودی شهرهای استان به هیچ وجه زیبنده استان ایلام نیست و باید هرچه زودتر نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.
 
حسینعلی یاری افزود: وجود صنوف مزاحم و آلاینده، کمبود پارکینگ در فضای شهری و تمرکز مطب پزشکان در محدوده مرکزی شهر از دیگر مشکلات شهر ایلام است.
 
منتخب مردم شهر آبدانان نیز در سخنانی یادآور شد: عدم وجود مراکز تولیدی و اشتغالزا در شهرهای استان باعث شده که درآمد چندانی نصیب شهرداری ها نشود و آنها در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز عاجز باشند.
 
سید حرمت الله موسوی مقدم اضافه کرد: اگر کمک های دولت به شهرداری های کوچک قطع شود، حیات این مراکز با خطر جدی روبرو می شود که امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها در جهت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها گام برداریم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار