بدون شک تا زمانیکه چنین نگاهی بر مدیریت شهری در استان ایلام حاکم باشد ، انتظار تغییر جدی در مبلمان شهری و دگرگونی قابل توجهی در وضعیت شهر ایلام به رویایی دست نیافتنی شباهت خواهد داشت ،رویایی که جز با عزم جدی مدیریت شهری وگذر از نگاههای کوته بینانه به حقیقت نخواهد انجامید.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 18 July 2017
یکی از موضوعاتی که این روزها بعنوان دغدغه ای  مهم برای شهروندان ایلامی ودلسوزان این شهر دویست هزار نفره مطرح است ،سایه بی برنامگی و سوء مدیریتهایی ناشی از یک نگاه غیر اصولی وغیرعلمی به شیوه مدیریت بر سر  شهرایلام  است.
 
به گزارش تابناک ایلام ،شهر ایلام بعنوان مرکز وبزرگترین مرکز شهر نشینی استان ،سالهاست از مدیریت شهری دلسوز،علمی ومبتنی بر شیوه های مدیریت نوین شهری از یک سو و تحمیل نظرات کوته بینانه قومی وقبیله ای بیگانه با متدهای شهرسازی از سوی دیگر رنج برده واین موضوع شهرایلام را در حد وقواره یک شهر درجه سوم وحتی بیشتر قرار داده است.
 
پنج دوره از اعمال حاکمیت شوراهای شهر می گذرد واین شهر چندین شهردار مختلف را پشت سرگذاشته اما مبلمان شهری و وضعیت حاکم بر شهر به جای پوست اندازی وبه روز شدن ،روز به روز به عقب برمی گردد وچهره شهر بیشتر به یک روستای بزرگ شبیه است تا به یک شهر قرن بیست ویکمی !
 
همه می دانند ومی دانیم که چرا وضعیت شهر به این منوال است وچه تفکری باعث شده تا این شهر بزرگ در استان کوچک ایلام به این وضعیت تاسف بار گرفتار آید !در حالیکه در بسیاری از شهرهای کوچک کشور ،واگذاری طرحهای زیباسازی وفرح بخش به بخش خصوصی فضایی رغبت انگیز و نو به آن شهرها ارزانی داشته ،اما نگاه کوته بینانه به مدیریت شهری ،شهر ایلام را در وضعیت رقت باری قرار داده است .
 
بدون شک تا زمانیکه چنین نگاهی بر مدیریت شهری در استان ایلام حاکم باشد ، انتظار تغییر جدی در مبلمان شهری و دگرگونی قابل توجهی در وضعیت شهر ایلام به رویایی دست نیافتنی شباهت خواهد داشت ،رویایی که جز با عزم جدی مدیریت شهری وگذر از نگاههای کوته بینانه به حقیقت نخواهد انجامید.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در خصوص وضعیت اجرای طرحهای زیباسازی فضای سبز ومراکز تفریحی و گردشگری شهر ایلام گفت :بخش عمده ای از اشتغال هر منطقه ای در فعالیت های شهری و حوزه اقتصاد شهر قرار میگیرد.

دکتر حشمت اله عسگری اظهار کرد:یک سوم جمعیت استان در مرکز شهر ایلام مستقر است و نیازمندیهای این شهر بالای دویست هزار نفری نیازمندیهای متنوعی است اما متاسفانه شورا و شهرداری رغبتی برای واگذاری کار به بخش خصوصی ندارد .

وی بیان داشت :فرهنگ سرای ارغوان در حال فرسوده شدن است و در ورودی شهر چهره بسیار زشتی دارد ،متقاضیان متعددی را معرفی کرده ایم اما شهرداری به بهانه های مختلف کار را به بخش خصوصی واگذار نمی کند .

عسگری ادامه داد:در حوزه شهر بازی ،نصب دوربین مدار بسته ، پارکینگ شهری ،پایانه مسافر بری که در شآن ایلام هم نیست ، دیجیتال سازی و هوشمند سازی شهر که تعداد قابل توجهی هم شغل ایجاد میکند متقاضی بخش خصوصی وجود دارد که شهرداری حاضر به واگذاری نیست.

وی افزود :بخش خصوصی در حوزه سینمای شهری مبلغ قابل توجهی هزینه کرده است ،حدود ۳ سال است فرسوده شده است ،ظرفیت اقتصادی خوبی برای اشتغال زایی دارد که شهرداری  انتفاع بیش از حدتوقع دارد و این کار بین شهرداری و شورا معطل مانده است .

عسکری ادامه داد :در حال حاضر متقاضی بخش خصوصی هست که می خواهد تمام شهر را چتر وای فای پوشش دهد و هر شهروندی با پرداخت پول میتواند به وای فای شهری متصل شود ،حداقل ۱۰۰نفر مشغول بکار میشوند اما شاهد سرخوردگی سرمایه گذاران مایل بکار در حوزه شهر ایلام هستیم .

معاون استاندار خاطرنشان کرد:در حوزه پارک سراب ،بازیافت شهر که بلا تکلیف است ،در منطقه بلوار پژوهش متقاضی وجود دارد سرمایه گذاری کند اما شهرداری بجای واگذاری به بخش خصوصی با کمال تاسف با پول دولت در حال برق کشی آن است و عملا دست بخش خصوصی را بسته است.

عسگری تصریح کرد:ایلام پارک و شهر بازی تخصصی ندارد و مجوز آنرا نمی دهند ،دلیل ندارد ایلام یک پارک تخصصی داشته باشد ، سرمایه گذارانی در این حوزه ها و مناطق دیگری هست اما متاسفانه شهرداری ایلام اعتقادی به حضور بخش خصوصی ندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار