بطور قطع فاصله گرفتن اعضای جدید از حواشی فوق و تمرکز بر راهکارهای برون رفت از مشکلات شهر و تغییر شیوه های مدیریت شهری وهمچنین تعامل با اهل فن می تواند برای توسعه شهر ایلام وتحقق انتظارات شهروندان مثمر ثمر واقع شود.
کد خبر: ۴۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 19 July 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی؛با توجه به اهمیت ونقش شوراهای اسلامی در مدیریت شهر وانتظارات شهروندان از آثاری که این نهاد مردمی بر مدیریت و توسعه شهرها می گذارد ،در این مطلب بیشتر به فعالیت شوراهای شهر می پردازیم ،هرچند پرداختن به این موضوع چیزی از اهمیت شوراهای اسلامی روستاها کم نخواهد کرد .

همانطورکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وقانون انتخابات وشرح وظایف شورای های اسلامی شهر آمده است ،شوراهای شهر با انتخاب شهردار ،تصویب بودجه ،نظارت بر عملکرد شهرداران ،ارایه و تصویب طرحهای توسعه شهرها بصورت مستقیم در مدیریت شهرها نقش آفرینی می کنند ،لذا انتظارات شهروندان از اعضای شورای شهر ونقش آنان در بهبود شرایط زندگی  ،انتظاری به جا ومنطقی به حساب می آید.

برهمین اساس ،همزمان با سایر شهرهای کشور انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای استان ایلام برگزار شد و اعضای جدید شورای شهرایلام نیز هرکدام با تکیه بر شعارهای پرطمطراق و یا کمافی السابق حمایت عقبه قومی وقبیله ای، توانستند بخشی از آرای ایلامیان را در سبد خود ریخته تا بعنوان نمایندگان آنان برای یک دوره چهارساله در ساختمان شورای شهر ایلام سکنی گزینند.

رفته رفته چهارمین دوره این پارلمان محلی به روزهای پایانی فعالیت خود نزدیک می شود ودر کمتر از یک ماه ونیم دیگر، منتخبین شورای پنجم رسما فعالیت خود را آغاز می کنند. نحوه چینش وانتخاب اعضای جدید، حاوی عبرتها و پندهاییست که اعضای جدید باید آنرا بعنوان چراغ راه در مسیر خدمت خود به شهروندان به کارگیرند.

بطور قطع اعضای شورای اسلامی جدید شهر ایلام در ایام تبلیغات انتخابات بخشی از نارساییهای شهر را احصاء وبرای رفع آنها لااقل برروی کاغذ ،برنامه ریزی هایی نیز پیش بینی کرده وهمچنین تا حدودی به ضعف مدیریت شهری ودلایل ناکارآمدی آن واقف شده اند ،بنابراین لازم است با پرهیز از قرار گرفتن در دام حاشیه های انرژی زدا، بر اجرایی شدن برنامه ها واقدامات کارشناسانه برای رفع نارساییها تمرکز کنند.

اعضای شورای جدید نیک می دانند اعتماد مردم به اعضای جدید حاصل دو مساله است ؛اول بر پایه بی اعتمادی آنان به اعضای دوره پیشین شورای شهر ایلام و دوم (صرفنظر از مشی انتخابی و شیوه منحصر بفرد ایلامیها در انتخاب نمایندگشان)،بولد نمودن نکات ضعف اعضای پیشین وشعار اعضای جدید بر حذف این نکات و تبدیل آن به احسن.

برهمین اساس به هرطریقی که بررسی نماییم ، چرایی انتخاب اعضای جدید شورای شهر، به ضعف عملکرد اکثریت اعضای دوره چهارم وحاشیه های ایجاد شده در مسیر فعالیت آنان در چهار سال گذشته ختم می شود ،لذا اعضای جدید با علم به این موضوع ،چنانچه از مسیر اصلی فعالیت خود منحرف و در مسیر ادوار گذشته قرار بگیرند به طور قطع سرنوشتی روشن تر وبهتر از اسلافشان برای خود رقم نخواهند زد.

بنابراین به منتخبین شورای پنجم شهرایلام توصیه می شود ،اتفاقات وحاشیه های مثبت ومنفی ،عملکرد ریز ودرشت ادوار گذشته وانتظارات شهروندان وهمچنین برنامه ها وشعارهای دوران تبلیغات انتخابات را قاب کرده وبر پشت میزمحل کار خود نصب نمایند.

نیک می دانید شهر ایلام از نارساییها وکاستی های فراوانی رنج می برد که جز درسایه سوء مدیریتها ،بی برنامگی ها و پیشتازی حاشیه ها از متن و همچنین قرار گرفتن اعضای شورا در دام رانت و قبیله گرایی بر شهروندان ایلامی تحمیل نشده است .بطور قطع فاصله گرفتن اعضای جدید از حواشی فوق و تمرکز بر راهکارهای برون رفت از مشکلات شهر و تغییر شیوه های مدیریت شهری وهمچنین تعامل با اهل فن می تواند برای توسعه شهر ایلام وتحقق انتظارات شهروندان مثمر ثمر واقع شود. بدیهی است بررسی آنچه که بر گذشتگان گذشت می تواند چراغ راهی برای آیندگانی محسوب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار