نیروهای عراقی طی روزهای اخیر یک گروه 20 نفره از زنان داعشی را در موصل دستگیر کرده‌اند که در میان آنان یک دختر 16 ساله آلمانی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۴۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 20 July 2017
نیروهای عراقی طی روزهای اخیر یک گروه 20 نفره از زنان داعشی را در موصل دستگیر کرده‌اند که در میان آنان یک دختر 16 ساله آلمانی نیز وجود دارد.

«لیندا ونزل» یک سال پیش از آنکه در ویرانه‌های موصل از سوی نیروهای عراقی دستگیر شود در آلمان ترک تحصیل کرده و برای پیوستن به داعش به عراق سفر کرده است.

ونزل سال گذشته از فرانکفورت به سمت ترکیه سفر کرده و از آنجا وارد سوریه شده است.

پلیس آلمان عقیده دارد که این دختر 16 ساله عاشق فردی شده که در رسانه‌های اجتماعی با وی آشنا شده و این شخص ونزل را متقاعد کرده تا در سوریه به وی بپیوندد.

لیندا ونزل یکی از 20 زنی است که بعد از آزاد شدن موصل و کشته شدن 25 هزار تروریست داعش در این شهر، از سوی نیروهای عراقی در تونل‌های زیرزمینی ساخته شده به وسلیه داعش دستگیر شده است.

مقامات پلیس آلمان که بعد از ناپدید ونزل وی را به عنوان تهدید تروریستی معرفی کرده‌ بودند اکنون در حال تطبیق عکس‌های وی با تصاویر گرفته شده در موصل برای تعیین هویت هستند.

روزنامه «دی‌ولت» با استناد به منابع امنیتی نوشت که این دختر 16 ساله که در موصل دستگیر شده قطعا لیندا ونزل است. پیشتر رسانه ها ملیت این تک تیرانداز را روس اعلام کرده بودند.

دادستان کل آلمان در این رابطه گزارش داده که یافته‌های جدیدی در مورد این دختر 16 ساله یافت شده که پلیس در حال انجام تحقیقات درباره آنهاست.

بر اساس اعلام دوستان ونزل، وی در خانه احساس راحتی نمی‌کرده و با اعضای داعش در رسانه‌های اجتماعی آشنا شده و از طریق آنها به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

این در حالی است که برخی از کشورها به دلیل وجود تهدیدات تروریستی و به وجود آمدن نگرانی‌هایی مبنی بر عضوگیری داعش از طریق رسانه‌های اجتماعی، اقدام به فیلتر کردن این رسانه‌ها کرده‌اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار