محمد رضا جعفریان /دکترای عمران_عضوهیات علمی دانشگاه
کد خبر: ۴۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 20 July 2017
تابناک ایلام ::روزهای سخت بهار 92 کمتر کسی تصور می‌کرد که ریاست جمهوری یازدهم لبریز از درس‌ها، آموزه‌ها و تجربه‌های تکرار نشدنی است. یکی از سخت‌ترین چهار سال اول ریاست جمهوری‌ها در ایران با فراز و نشیب فراوانی در حال پایان یافتن است.
 
اینکه دستاورد دولت نخست تدبیر و امید برای کشور چه بوده است منظور این بحث نیست اما آنچه که دیار رنجیده ایلام را در این دوره دشوار، متمایز می‌کند، تغییر سبک و سیاق اداره استان و شیوه دوست داشتنی و برد بارانه استاندار آن است.
 
استانداری که بدون ادعا و با دستانی خالی، بستر آرامش و ثبات را در این منطقه ترسیم نموده و بر خلاف اوج کم‌مهری‌ها همچنان در مسیر اصلاحات اعتدال به درستی گام بر می‌دارد، محبوتر و مقبولتر از روزهای پاییز 92 است.
 
این روزها پس از انتخابات 29 اردیبهشت گمانه زنی‌ها در خصوص آینده وزرا، استانداران و مدیران در فضای رسانه‌ای به اوج خود رسیده است. فضای مجازی و تلگرام نیز فعال‌تر از همیشه عرصه تاخت و تاز تحلیلگرانی است که به واسطه توجیهات عجیب و غریب و به دلیل سهیم دانستن در پیروزی دولت جدید دکتر روحانی خود را شایسته ارائه راهکار و تخریب و تحریف و توهین می‌دانند.
 
 
کوتاه سخن آن که عزیزانی که نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که روحانی کیست و مروارید در کجای ادبیات سیاسی این مرز و بوم واقع شده است و اساسا از اصلاحات تعریف صحیحی ندارند می‌خواهم صبر و بردباری پیشه کنند و یا با زحمتی ناچیز به مطالعه واژه‌ها و اصطلاحات بپردازند.
 
پیروزی دولت دوازدهم نتیجه پایداری و پایمردی بزرگانی است که در دل تاریخ جاودانه خواهند ماند. روحانی و دولت او نتیجه سال‌ها سختی و خون دل خوردن و هزینه دادن مردان و زنانی است که هرگز و در هیچ جای مبارزه‌شان ادعای سهم‌خواهی و زیاده‌گویی و عافیت طلبی ننموده‌اند.
 
دولت روحانی پر از حرف‌های نگفته بزرگوارنی است که یاد و خاطرشان لرزه بر اندام هر انسانی می‌اندازد. روحانی این روزها تجلی خواسته‌های تمام دلسوزان این مرز و بوم از هر قوم و از هر گرایش و از هر گفتمانی است.
 
الگوی شایسته برای برنامه‌ها و شعارهای دولت روحانی در ایلام به جز مروارید چه کسی می‌تواند باشد؟ مجبوبیت استاندار ایلام به واسطه پشتوانه مردمی است که علیرغم سخت‌ترین فشارهای معیشتی و بیکاری همچنان او را صادق‌ترین و مردمی‌ترین مدیری می‌دانند که تاکنون دیده‌اند.
 
این روزها اگر قرار به اعلام نمره 4 ساله مروارید باشد بدون شک در پیشگاه مردم استان سربلند و پیروز خواهد بود گر چه برخی از نقدها به عملکرد ایشان ممکن است قابل بحث و بررسی باشد اما بدون شک کمترین خواسته مردم از دولت دوازدهم حفظ ایشان تا دستیابی به تمام برنامه‌های دولت در ایلام خواهد بود.
 
روزهای ابتدایی پاییز 92 بر اساس شنیده‌ها و روایت‌ها می‌گفتند: «مروارید، مروارید است» و ما بر حسب فضایی که در آن قرار داشتیم این جمله را با امید فراوان و البته با چاشنی تردید به دیگران انتقال می‌دادیم و امروز پس از 4 سال با اطمینان و با اعتماد کامل و بدون شک شبهه خواهیم گفت: مروارید، همچنان مروارید است./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
درودبرشماعالی ست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار