رئیس سابق سازمان انرژی اتمی
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی آزادگی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را مرهون فداکاری شهدا دانست وگفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و انگلیس در 38 از عمر با برکت انقلاب اسلامی با ترفندهای ناجوانمردانه ترور و تزویر، شهادت فردی و جمعی افراد موثر، هوایی و زمینی به مرزهای ایران قصد ساقط کردن نظام اسلامی را داشتند که به برکت نام و یاد امام حسین(ع) و هدایت پیامبر گونه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به نتیجه معکوس رسیدندکه آخرین حربه آنان شهادت دانشمندان هسته و صاحب فکر و فن آوری کشورمان از جمله شهید رضایی نژاد بود.
کد خبر: ۴۶۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 20 July 2017
به گزارش تابناک ایلام؛فریدون عباسی روز پنجشنبه در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژاد در مسجد صاحب الزمان (عج) آبدانان با تشریح مسیر و پیشینه شکل گیری عفریت استکبار جهانی و مبارزه ملت های آزادیخواه در مقابله با آنها اظهار کرد: از شش دهه قبل، مجموعه قدرت های بزرگ دنیا در قالب اهرم های پیشرفته نظامی و توسعه فنآوری های نرم و ناپیدا بدنبال تصاحب ذخایر مادی و معنوی و غلبه بر افکار و اندیشه های انقلابی کشورهای جهان سوم تمام روش های پیچیده و مخرب را آزمایش کردند اما بواسطه ریشه دار بودن مکتب اسلام و هوشیاری رهبران دینی و بصیرت عمومی با ناکامی مواجه شدند.
 
وی آزادگی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را مرهون فداکاری شهدا دانست و افزود: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و انگلیس در 38 از عمر با برکت انقلاب اسلامی با ترفندهای ناجوانمردانه ترور و تزویر، شهادت فردی و جمعی افراد موثر، تحمیل جنگ هشت ساله، تجاوز و تهاجم دریایی، هوایی و زمینی به مرزهای ایران قصد ساقط کردن نظام اسلامی را داشتند که به برکت نام و یاد امام حسین(ع) و هدایت پیامبر گونه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به نتیجه معکوس رسیدند که آخرین حربه آنان شهادت دانشمندان هسته و صاحب فکر و فن آوری کشورمان از جمله شهید رضایی نژاد بود.
 
این استاد دانشگاه تهران، آبدانان را شهر شاعران و متفکران دانست و تاکید کرد: شهرستان آبدانان یکی از مناطقی است که سطح علمی و آموزشی آن از نرم ملی بالاتر است که نمونه بارز این شاخصه مبارک شهید داریوش رضایی نژاد است که قدرت فکری، توانمندی اجرایی و غیرت ملی و انقلابی اش سرویس های امنیتی آمریکا و اسرائیل را به ستوه آورد و نام و آوازه این دانشمتد با ذکاوت، امروز در جهان می درخشد.
 
عباسی با اشاره به دو دیدگاه رفاه طلبی و انقلابی گری در جامعه یادآور شد: استراتژی منطقی جمهوری اسلامی، هدایت های هوشمندانه رهبری عزیز انقلاب، فداکاری ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و از خودگذشتگی شهیدان، نام ایران را به اوج کمال و سرافرازی رسانده است.
 
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور قدرت موشکی و تفوق نظامی سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح و متولیان امنیت را مایه افتخار ملی دانست و اضافه کرد: تدابیر عاقلانه رهبری، شاخصه های عقیدتی، دینی و مولفه های جمعیتی، جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت مطرح جهانی تبدیل کرده است.
 
وی با بیان اینکه توانمندی های علمی شهید داریوش رضایی نژاد و اراده ایشان برای توسعه علمی کشور زبانزد است، گفت: این شهید بزرگوار علیرغم سن و سال کم و موقعیت و امکانات محدود از یک خانواده محروم عشایری و زندگی ساده به مدارج بالای علمی رسید بطوریکه بعضی از پیشکسوتان و عالمان خبره از دانش ایشان بهره می بردند.
 
وی افق آینده انقلاب اسلامی را بسیار روشن و امیدوار کننده توصیف کرد و افزود: مردم استان ایلام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در اوج مشکلات و محرومیت های مضاعف از دستاوردهای نظام اسلامی حفاظت کرده و اینک نوبت متولیان نظام و دولتمردان است که در اوج تواضع مشکلات آنها را بر طرف کنند.
 
به گزارش ایرنا، شهید داریوش رضایی نژاد یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان روز اول مرداد ماه سال 90 توسط عوامل سر سپرده امریکا و اسرائیل مقابل درب منزلش در مقابل دیدگان همسر و دختر خردسالش ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.
 
این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان محلی، روحانیون، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر آبدانان برگزار شد.
 
غبارروبی و قرائت فاتحه بر سر مزار این شهید والامقام، دیدار و گفت و گو با خانواده شهید رضایی نژاد، قرائت شعر و دکلمه، پخش نماهنگ زندگینامه شهید و توزیع بسته های فرهنگی ار برنامه های جانبی مراسم ششمین سالگرد شهید رضایی نژاد در آبدانان بود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار