استاندار ایلام گفت :بخش انرژی با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز مزیت نسبی استان ایلام است با همراهی وزارت نفت طرح توسعه و برداشت از میدان نفتی آذر استان ایلام در این دولت به سرانجام رسید.
کد خبر: ۴۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 24 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مرواریداظهار کرد؛هم اکنون با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز از میدان نفتی آذر برداشت می شود و برنامه ریزی برای توسعه آن تا 65 هزار بشکه در روز صورت گرفته هر چند که کارشناسان اعتقاد دارند این میدان ظرفیت برداشت تا 100 هزار بشکه در روز را دارد البته در کنار آن قرارداد طرح توسعه میدان چنگوله نیز تا یکی، 2 ماه آینده منعقد خواهد شد.
 
روند اجرایی پتروشیمی و پالایشگاه گاز دهلران نیز آغاز شده و 500 میلیون دلار اعتبار نیز برای سرعت بخشی در اجرای این پروژه ها از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
 
30 هزار میلیارد ریال برای احداث مجتمع پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده و باید ابتدا هزینه های اجرای این طرح بزرگ صنعتی از محل فروش تولیدات برگشت بخورد.
 
هم اکنون سه هزار نفر در این واحد اشتغال دارند و اگر هر کدام 20 میلیون ریال حقوق دریافت کنند، ماهیانه 60 میلیارد ریال درآمد نصیب این افراد که اکثریت قریب به اتفاق آنها بومی هستند، می شود ضمن اینکه از محل فعالیت کارگران، خدمات جانبی و حمل و نقل نیز درآمدهای دیگری نصیب مردم استان می شود. /م
 
کانال تلگرامی تابناک ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار