وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مانده تسهیلات در بانکهای استان کرمانشاه محدود و پایین است و بانکهای استان نمی توانند جوابگوی نیازهای صنایع و سرمایه گذاران باشند،لذا باید مانده اعتبارات در بانکهای استان را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۶۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 25 July 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، محمود حجتی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که عصر امروزبا حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: حدود نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در مرکز استان زندگی می کنند و ۸۰ درصد جمعیت شهری  استان نیز در شهر کرمانشاه ساکنند و این یک تهدید جدی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: مساحت استان کرمانشاه حدود دو و نیم میلیون هکتار است، اما نیمی از جمعیت استان تنها در هفت تا ۱۰ هزار هکتار مساحت زندگی می کنند و این درحالیست که در گوشه و کنار این استان همه نوع استعداد آبی و خاکی وجود دارد.

حجتی افزود: اگر جمعیت این استان در سطح وسعت آن پراکنده بود، شرایط توسعه کرمانشاه بگونه ای دیگر بود و باید هرچه سریعتر جلوی این بحران در استان گرفته شود.

وی تصریح کرد: همه نوع پتانسیل و موقعیت در این استان وجود دارد و باید تا حدودی به  مردم  کمک کنیم،و امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت نیرو کار انتقال آب به اراضی کشاورزی را انجام دهیم.

وزیر جهادکشاورزی  اظهار داشت:یکی از مشکلات ما در کشور در امر تجارت و صادرات چگونگی اتصال به مدیترانه و کشورهای اروپایی است واگر راه آهن غرب کشور به عراق و سپس سوریه متصل شود، بسیاری از مسایل حوزه صادرات مرتفع می شود.

حجتی تاکید کرد:باید تلاش کنیم علی رغم همه محدودیتهای اعتباری پروژه راه آهن غرب کشور را تا اتصال به عراق ادامه دهیم و در ادامه به کشورهای اروپایی و مدیترانه متصل شویم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار