اکثر کاربران هنگام خرید لپ تاپ با سردرگمی در انتخاب بین برندها و مدل های متنوع موجود در بازار رو به رو هستند؛ در این مطلب به ارایه برخی نکات برای حل این مشکل می پردازیم.
کد خبر: ۴۶۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 25 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به  نقل از کلیک، هنگام انتخاب یک لپ تاپ باید به موارد زیادی توجه نمود، اما برخی از آن ها از سایرین مهم تر هستند و باید در اولویت قرار گیرند، در ادامه به معرفی و بررسی سه عنوان از این موارد می پردازیم:

ابعاد صفحه نمایش و وزن

به طور معمول لپ تاپ های موجود در بازار دارای صفحات نمایش ۹ تا ۱۷ اینچ هستند (به صورت تقریبی ۱۲ تا ۴۳ سانتی متر) و لازم به توضیح نیست که ابعاد صفحه نمایش ارتباط مستقیم با وزن لپ تاپ دارد (صفحه نمایش بزرگتر برابر است با وزن بیشتر). در این مورد شما باید به زمان هایی که لپ تاپ را با خود حمل می نمایید بیشتر توجه نمایید و در نهایت بین وزن و سایز صفحه نمایش هماهنگی ایجاد نمایید. فراموش نکنید که لپ تاپ های دارای صفحه نمایش بزرگتر باتری بزرگتری نیز نیاز دارند، و بخشی مهمی از وزن یک لپ تاپ را باتری آن تشکیل می دهد.

پردازنده

واحد پردازشگر مرکزی (CPU) را می توان به مغز کامپیوتر تشبیه نمود. دو تولید کننده اصلی CPU شرکت های Intel و AMD هستند؛ و به صورت کلی شرکت اینتل CPU های تخصصی و پیشرفته تری را تولید می کند و AMD بر روی ارایه محصولات با قیمت های مناسبتر تمرکز دارد. در مقایسه CPU ها با یکدیگر می بایست مشخصات کامل و جزییات قدرت پردازش آن ها مدنظر قرار گیرد اما به طور معمول تعداد هسته های یک CPU نشان از توان پردازشی آن دارد و هرچه این عدد بیشتر باشد CPU قدرت بیشتری در انجام کارهای موازی و پردازشی دارد.

حافظه دسترسی تصادف

عملکرد Ram را در یک سیستم می توان به عنوان حافظه موقتی برای ذخیره سازی فعالیت های جاری سیستم عامل و نتایج کارهای CPU تصور نمود. اگر لپ تاپ را برای انجام کارهای گرافیکی و یا بازی های کامپیوتری انتخاب می نمایید، باید به Ram توجه ویژه ای داشته باشید.

خوشبختانه امروزه در اکثر فروشگاه های آنلاین امکان مقایسه پیشرفته آیتم ها بر اساس ویژگی های آن ها وجود دارد و به راحتی می توان از بین گزینه های موجود با توجه به موارد گفته شده، مناسبترین گزینه را انتخاب نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار