در تعجبم چرا بعضی مناقصه ها برگزار نمیشود و اگر هم میشود کاملا صوری برگزار میشود.خیلی ها فکر میکنند که چنین معاملاتی نوعی زرنگی است در حالی که زرنگی نیست نوعی دزدی است.
کد خبر: ۴۶۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 26 July 2017
تابناک ایلام سعید انوری پور؛فاصله طبقاتی در ایران هم بین استان های فقیر و غنی و هم بین محلات یک شهر( شمال و جنوب )و بویژه در بین هم وطن های عزیزمان در نوع خود بی سابقه می باشد که باید ریشه یابی و اصلاح گردد.

عزیزان به یاد بیاورید آنچه در کتاب های درسی دوره دبیرستان می خواندیم که در ایران پایگاه اجتماعی شخص به ثروت و قدرت. شغل. مسکن و سفرهای خارجی و ....... نیست بلکه به تقوی است.

ولی میدانیم میدانم همین بی تقوایان رانت خوار چه بلائی بر سر اعتقاد مومنین آورده اند و با عملکردشان عامل بی اعتمادی در بین مردم شده اند .

رانت خواری به ظاهر معامله است ولی در واقع سو استفاده ای است که افراد دولتی از مقام و قدرتشان میکنند.

دو مثال در استانمان میزنم.

۱-نحوه واگذاری و اجحافی که در موضوع پمپ بنزین خیابان شهید بهشتی شهر ایلام هر انسان با وجدانی را ناراحت میکند.

علیرغم اینکه به ظاهر مناقصه ای هم برگزار شده ولی حیف و میل بیت المال کاملا مشهود است.

دوستان گرامی آنچه از همه درد ناک تر است.فقر و بیکاری نیست بلکه بیرحمی مردم در حق همدیگر است.سوال اینجاست دولت به کنار چرا مردم در حق همدیگر بی رحم شده اند؟

شک نکنید هر جا کاخی دیدید حتما و به فاصله کم کوخ های فراوان و هر جا سرمایه داری را دیدید به فاصله کم تعداد زیادی افراد فقیر را خواهیم دید

به قول دکتر شریعتی"کودکی که میداند دستان پینه بسته پدرش.تن فروشی خواهرش.و گریه های مادرش از بی پولی است چگونه در مدرسه بنویسد علم بهتر است یا ثروت؟؟؟؟"

۲-و اما موضوعی دردناک تر در ایلام را با دیالوگی از سریال روزی روزگاری عرض میکنم

مرادبیگ:داری چه غلطی میکنی شعبون

شعبون:دارم وضو میگیرم آخه غارت بی وضو که برکت نمیکند

شنیده ها حاکی است در خارج خارج از محدوده شهر ایلام معامله ای در حال انجام است که هر انسانی را به حیرت می اندازد.قرار است با حدود ۲۰ میلیارد تومان این معامله بین یک اداره و طرف مقابل جهت خرید یک واحد دانشگاهی انجام شود.ظاهرا کلیه تفاهمات انجام شده ولی چون دانشگاه نقدینگی ندارد در حال رایزنی با بانک رفاه جهت اخذ وام و انجام معامله است.

سروران گرامی میگویند اگر در بی عدالتی بیطرف باشید بدانید که طرف ستمگر را گرفته اید

لابد میدانید که کل اعتبارات استان بعضا به۱۵۰میلیارد تومان هم نمی رسد.حالا در یک حساب سرانگشتی میشود ساختمانی جدیدتر و نوسازتر از ملک فوق با همین مقیاس را با مبلغی کمتر ده میلیارد تومان ساخت.قطعا از کارشناسان و پیمانکاران انتظار داریم ورود کنند و قضاوت نمایند.تا برای همگان دست های پشت پرده اینگونه معاملات افشا گردد.امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد چون اگر صحت داشته باشد........

چه گوارا مبارز آمریکایی میگوید: عید من آن روزی است که زحمت یکسال دهقان شام یک پادشاه نباشد.

در تعجبم چرا بعضی مناقصه ها برگزار نمیشود و اگر هم میشود کاملا صوری برگزار میشود.خیلی ها فکر میکنند که چنین معاملاتی نوعی زرنگی است در حالی که زرنگی نیست نوعی دزدی است.

مشکل همه اش به ضعف قانون نیست بلکه به ضعف اخلاقیات بیشتر نزدیک تر است.

باز به نکته اول باز میگردم صحنه گردان این نماشیات بعضا به برخی از دولتی ها که نفوذ دارند بر میگردد.

بی جهت نبوده که مترسک سازها هیچ مترسکی را شبیه گرگ و یا پلنگ و خرس نمی سازند به گمانم بی رحم تر و ترسناک تر از آدم نیافته اند

و در این میان ما از دستگاههای نظارتی انتظار ورود به این معاملات را داریم که مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر مبارزه با فساد اقتصادی دارند و همچنین تاکیدات سران قوا بویژه ریاست جمهوری عزیز دکتر روحانی در خصوص مبارزه با رانت خواری و ویژه خواری.

همه ما وظیفه داریم هر جا احساس خطر کردیم بدون لکنت زبان برای پیشگیری از رانت خواری اقدام کنیم نه مچ گیری.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار