رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: این موج گرما که از فردا آغاز می شود بر اساس نقشه های هواشناسی تا اواخر هفته آینده در هوای استان پایدار خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 26 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد:موج جدید گرما از روز پنجشنبه (پنجم مرداد) مناطق مختلف این استان را در بر می گیرد.
 
وی افزود: در این مدت افزایش دمای هوای مناطق گرمسیری تا 52 درجه و مناطق سردسیری و معتدل نیز تا 42 درجه خواهد رسید.
 
میهن پرست یادآور شد: از روز شنبه هفته آینده ابرناکی هوا در برخی نقاط استان ایلام بیشتر می شود و همین پدیده گرمای هوا را در پی خواهد داشت.
 
وی در خصوص احتمال ورود ریزگردها نیز گفت: هنوز هیچ نشانه های از شکل گیری و بروز پدیده گرد و غبار در کانون های مبدا در کشورهای عراق و سوریه مشاهده نمی شود.
 
میهن پرست از مسئولان و مردم خواست با توجه به موج گرما نسبت به رفع نواقص منابع سرمایشی و نیز مصرف بهینه حامل های انرژی همچون آب و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی به سالمندان و کودکان توصیه کرد از حضور در مناطق باز در ساعات گرم روز برای جلوگیری از گرما زدگی اجتناب کنند.
 
استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کندوی زنبورهای عسل، استفاده از کولر گازی به جای کولرهای آبی، به کارگیری سیستم های تهویه برای محل نگهداری احشام از دیگر توصه های میهن پرست به مردم و کشاورزان برای در امان ماندن از گرما و کاهش اتلاف انرژی و بروز خسارت در میان کشاورزان است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار