نماینده مجلس:
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از موافقت و دستور وزیر نیرو مبنی بر شروع بکار ایستگاه دوم پمپاژ آب از سد سیمره برای مشروب کردن زمین های کشاورزی شهرک ولیعصر شهرستان بدره خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 26 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ شادمهر کاظم زاده در بدره گفت: ایستگاه اول پمپاژ آب از سد سیمره در مسیر روستاهای زرانگوش، تلخاب و زید احداث شده و ایستگاه دوم در منطقه شهرک ولیعصر قرار دارد که با مساعدت وزیر نیرو بزودی عملیات آن شروع می شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مساله آب و پمپاژ آن تاثیر بسیار زیادی بر زندگی مردم منطقه دارد و پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته تا با احداث این ایستگاه، آب به اراضی کشاورزی منتقل و چهره منطقه به طور کلی متحول شود.
 
کاظم زاده در مورد خواسته مهم مردم شهرستان بدره یعنی تلمبه ذخیره ای سد سیمره تاکید کرد: این پروژه از طرح های با بار مالی سنگین است که عدم صرفه آن باعث شده دولت تمایلی به انجام آن نداشته باشد ولی در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، آن را اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: این طرح می تواند در زمینه اشتغال زایی و توسعه شهرستان بدره در حوزه کشاورزی نقش مهمی ایفا کند به همین دلیل تلاش زیادی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی داشته ایم.
نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در مورد ارتقای اداری بخش چشمه شیری و استقرار ادارات در این بخش گفت: در مرکز برای استقرار شهرداری شهر چشمه شیرین و میمه کارهای زیادی صورت گرفته است که با توجه به صراحت قانون باید عملیاتی شوند ولی فعلا به نتیجه لازم نرسیده است.
 
کاظم زاده اضافه کرد: برای بخش چشمه شیرین چند کار از جمله ایجاد شهرداری، استقرار پاسگاه انتظامی و شبانه روزی کردن مرکز بهداشت و درمان ضروری و مهمترین اولویت ها است.
 
به گفته وی، مسیر ارتقای اداری برای چشمه شیرین طی نشده و فعلا در نقشه تقسیمات کشوری وارد نشده است چرا که این توسعه بر مبنای سیاست های کوچک سازی دولت قرار ندارد.
 
به گزارش ایرنا، بخش هشت هزار نفری هندمینی در 13 کیلومتری شهرستان بدره قرار گرفته و از مهر ماه سال 1393 در تقسیمات کشوری از دهستان به بخش ارتقا یافت و دارای دو دهستان آبچشمه و زرانگوش است.
 
با گذشت چند سال از ارتقای اداری هندمینی، هیچ کدام از ادارات در این بخش مستقر نشده و تنها ساختمان اداری آن (بخشداری) نیمه کاره مانده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار