ذبیح اله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی، در بازی های جهانی (ورلدگیمز) لهستان تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران را پس از 36 سال صاحب نشان طلای جهانی کرد.
کد خبر: ۴۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 27 July 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ پورشیب که همراه تیم ملی به رقابت های برترین های جهان در لهستان اعزام شده بود شامگاه چهارشنبه با برتری 2 بر یک برابر آراگا قهرمان جهان از ژاپن، ضمن کسب مقام قهرمانی، مدال طلای بازی هایی زبده ترین و بهترین های کاراته جهان را کسب کرد.
 
این نخستین پیروزی پورشیب برابر این کاراته کای صاحب نام جهان از ژاپن بود، این 2 کاراته کای نامی جهان پیش از این هفت بار رو در روی هم قرار گرفته بودند که در همه این مبارزات، آراگا پیروز شده بود.‌
 
بازی های جهانی (ورلد گیمز) که از سال 1981 پایه ریزی شده در واقع المپیک رشته های غیرالمپیکی است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود.
 
کاراته که از سال 2020 رسما وارد بازی های المپیک می شود، در وروسلاو لهستان محل برگزاری دهمین دوره بازی های جهانی برای آخرین بار این رقابت ها را تجربه کرد.
 
فدراسیون جهانی کاراته برای اینکه اعتبار زیادی به بازی های جهانی داده باشد، بهترین های هر وزن و کاتای انفرادی را گلچین و از آنها برای حضور در این بازی ها دعوت بعمل می آورد.
 
فینالیست های آخرین دوره رقابت های جهانی، یکی از نفرات سوم آخرین دوره مسابقات جهانی (نفر سومی که در مبارزات پیش از فینال به قهرمان طلایی باخته باشد)، نفرات اول مسابقات قاره ای، نفرات اول رنکینگ جهانی در صورتی که موفق به گرفتن سهمیه از طریق رقابت های جهانی و قاره ای نشده باشند و نمایندگان کشور میزبان، هشت کاراته کایی هستند که در 2 گروه چهار نفره در تاتامی بازی های جهانی به میدان می روند.
 
کاراته ایران بواسطه مدال طلای امیر مهدی زاده و سجاد گنج زاده و نشان های برنز علی اصغر آسیابری، ذبیح اله پورشیب و حمیده عباسعلی در پیکارهای جهانی 2016 اتریش موفق به کسب پنج سهمیه برای بازی های جهانی 2017 شده بود.
 
تیم پنج نفره کاراته ایران با کسب یک مدال طلا و چهار نقره به کار خود در بازی های جهانی (ورلدگیمز) لهستان پایان داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار