آیا می شود بر این خطاهای بیمارستان امام ایلام چشم بست؟
مگر می شود مراکزی که خود مجری آموزش پیشگیری از عوامل بیماری زا نظیر استعمال دخانیات هستند ،پرسنل آن درست بیخ گوش بیمار آن هم بیمار آماده برای عمل جراحی دست به استعمال سیگار بزنند ؟ مگر می شود تیم پزشکی ،در تشخیص شکستگی ساده کتف یک بیمار عاجز مانده و بیمار سالم را باتشخیص شکستگی بیهوش نموده وروانه اتاق عمل نمایند ؟ مگر اینها اتاق عمل را باقصابی و بیمارستان را با کشتارگاه اشتباه گرفته اند ؟
کد خبر: ۴۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 29 July 2017

تابناک ایلام ::شاید بارها وبارها از سوی نزدیکان ،دوستان وآشنایان این جمله به گوشتان خورده باشد؛"انشالله که هرگز  پایتان به این دو جا نخورد  " " اول بیمارستان " دوم " بگذریم ،چون ربطی به موضوع ندارد از پرداختن به آن صرفنظر می کنیم ".اگر قدری در خصوص این جمله کوتاه اما پرمعنا تامل کنیم ،بی درنگ فکر آدمی به سمت سختیها ودردهایی سوق داده می شود که از ناحیه بیمارستان متوجه افراد شده است.

بی شک ،به خودی خود ،بیمارستان مکانی برای کاهش دردها  و رهایی از رنجها وتالمات روحی وجسمانی است ، اما از ناحیه این مراکز چه سختیهایی متوجه بیماران وهمراهان آنها شده که رفته رفته این موضوع می رود تا به ضرب المثلی برای توجیه سختیها  ومرارتها تبدیل شود ، مطالعه وبررسی بیشتری را می طلبد.

هرچه که باشد، ته ته این شبه ضرب المثل ،به ناراحتی ها وسختی هایی ختم می شود که یا از سوء برخورد پرسنل وپزشکان با بیماران  نشات گرفته یا حاصل هزینه های سرسام آور پزشکی بوده ،یا عدم رعایت بهداشت و اشتباهات فاحش پزشکی کارد را به استخوان مراجعین رسانیده ،که امروزه شاهد  اینچنین  ابراز نظرهایی درباره مراکز درمانی هستیم.

هربار هم که از چرایی حاکم بر وضعیت مراکز درمانی وبیمارستان های استان ابزار گله نموده ویا انتقادی مطرح می شود،یا سر وکارت به مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی ،با کلی اتهامات تشویش اذهان عمومی و ...می افتد ،یاباید به حکم قانون مطبوعات ،علیرغم میل باطنی ماست مالی های روابط عمومی دانشگاه را منتشرنماییم .

اما هرچی که هست ،صرفنظر از تمامی خوبیهای حوزه درمان وسلامت در کشور ،باید پذیرفت نواقص ونارساییها، خصوصا در حوزه اشتباهات وخطاهای  پزشکی روبه افزایش بوده ورسالت خبری ما هم حکم می کند علیرغم تمامی سختی ها ،چشم را بر حقایق نبندیم.

به هر حال باید پذیرفت که اشتباهات وقصورات در هر حرفه وصنفی وجود دارد ،اما برخی از صنوف اشتباه پذیر نیستند و وقوع یک اشتباه وقصور ممکن است برای همیشه به حیات یک فرد خاتمه دهد . از سویی اشتباه هم اجتناب ناپذیر است وبه قولی گفتنی، انسان جائز الخطاست ،اما این جمله هم هرگز نمی تواند مجوزی برای بروز خطاهای بزرگ باشد .اما این روزها در صنف حساسی مثل پزشکی ،خطاها و قصورات پزشکی با رویه ای نگران کننده در حال افزایش است .

در همین ایلام خودمان ، مراکز درمانی آن به بهشت اشتباهات وخطاهای پزشکی مبدل شده اند و دانشگاه بجای بررسی وحل  مساله در حال پاک کردن صورت مساله است ،بجای اینکه از رسانه بعنوان چشم وگوش وبازوی بازرسی خود بهره گیری نمایند ،به چشم دشمن به آنها نگریسته ومطالب وانتقادات دلسوزانه آنها را تخریب تلقی کرده واز انها اعلام جرم وشکایت می کنند.

با این حال اگر از جاماندن مهره در پای شکسته که بگذریم ،اگر بر حضور بیمار با تخت بیمارستان در بازار شهر چشم ببندیم ،اگر وجودحشرات موزی در بیمارستانها را نادیده بگیریم ،اما نمی توان از کنار سیگار کشیدن پرسنل درمان در اتاق عمل ! و اشتباه فاحش تیم پزشکی بر تشخیص یک شکستگی ساده وبیهوش نمودن الکی بیمار به راحتی گذشت .راستی مراکز درمانی استان ما به کجا کشانیده می شوند؟

مگر می شود مراکزی که خود مجری آموزش پیشگیری از عوامل بیماری زا نظیر استعمال دخانیات هستند ،پرسنل آن درست بیخ گوش بیمار آن هم بیمار آماده برای عمل جراحی دست به استعمال سیگار بزنند ؟ مگر می شود تیم پزشکی ،در تشخیص شکستگی ساده کتف یک بیمار عاجز مانده و بیمار سالم را باتشخیص شکستگی بیهوش نموده وروانه اتاق عمل نمایند ؟ مگر اینها اتاق عمل را باقصابی و بیمارستان را با کشتارگاه اشتباه گرفته اند ؟

گواه این ماجرا دختر خانمی است که رو گذشته بعلت زمین خوردن به اورژانس بیمارستان امام  اعزام شده است . پس از رادیولوژی و عکسبرداری با تشخیص شکستگی کتف ، جهت جراحی به اتاق عمل اعزام می شود ،حتی ایشان را هم بیهوش می کنند ،اما در کمال تعجب، پس از نیم ساعت از اتاق عمل خارج شده ومی گویند که به عمل جراحی نیازی نیست !

حال شما تصور کنید ،اگر با این اشتباه فاحش پزشکی، این بنده خدا زیر تیغ جراحی می رفت و بعد از شکافتن بدن ،آن موقع عدم شکستگی تشخیص داده می شد ،چه کسی پاسخگوی این ظلم بزرگ در حق این دختر خانم می بود؟ جالبتر اینکه در گفتگو با ایشان ابزار داشتند که تا زمان ترخیص، کماکان بحث وجدل تیم پزشکی بر سر شکستن ویا نشکستن کتف وی ادامه داشته است . نکته تاسف بار تر اینکه به گفته این بیمار، تمام دردها به کنار ،اما زجر استشمام بوی سیگاراستعمال شده توسط  پرسنل اتاق عمل کماکان بر  روح وروان وی چنگ می اندازد.

بدون شک درسایه بی توجهی ها و حمایت های حقوقی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ،این اتفاق نامیمون به بخش جدایی ناپذیر مراکز درمانی استان مبدل شده است ،لازم است رییس دانشگاه علوم پزشکی و بازرسی این دانشگاه ،قبل از اینکه به فکر تنظیم جوابیه برای این مطلب بیافتند ،برای حل این مشکل حاد فکری نمایند، زیرا تنظیم جوابیه فقط پاک کردن صورت مساله است ومساله کما کان باقوت تمام باقیست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
خدا به داد مردم بدبخت استانمون برسه و هرکدام از پرسنل بیمارستان ها با تیم پزشکی که بخواهند سهل انگاری در امر طبابت بکنند حقوقشان حرام و ان شالله گریبانگیرشان در این دنیا و صحرای محشر بشود
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
موقعی که در مورد هیچ چیز اطلاعی ندارید لطفا نظر تخصصی و کارشناسانه ندید.شما حتی نمیدونید بیهوشی چی هست و چه روشهایی داره و شاید به یک آرام بخشی ساده و یه خواب پنج دقیقه ای برای بیمار بیهوشی بگید.و در ضمن هرکسی که وارد اتاق عمل می شه نیازی به جراحی نداره گاها پیش اومده بیماری وارد اتاق عمل شده و فقط احتیاج به یک جااندازی ساده و اتل گیری داشته.پزشک انکال ارتوپد در اتاق عمل حضور داره و تمام بیمارانی که به تشخیص پزشک طب اورژانس دچار مشکل شدن با تشکیل پرونده و تشخیص پزشک اورژانش که حالا هرچی هست به اتاق عمل فرستاده میشه تا نظر نهایی رو پزشک متخصص ارتوپد بده و اقدام لازم رو انجام بده.در ضمن شما با این مطلبتون تمامی پرسنل زحمتکش بیمارستان رو زیر سوال می برین.هیچ کسی تا الان پیش نیومده بالای سر بیماری از دخانیات استفاده کنه.نه اینجا بلکه هیچ جای دیگه تو دنیا فکر نکنم پیش اومده باشه.حداقل اونم توی اتاق عمل.لطفا مقداری قدرشناس زحمات شبانه روزی پرسنل بیمارستانی باشید که با حداقل امکانات ومزایا برای شما و امثال شما زحمت می کشن که مدام در حال تعقیب کردن و ایراد گرفتن هستید
مدیر پایگاه
سلام
باید به عرض برسانیم که رسانه هیچگاه دنبال مچ گیری نبوده وتنها درراستای رسالت خود مبادرت به انتشار مطالب می نماید.
اینکه از موضوع اطلاعی نداشته وبه این موضوع پرداخته ایم فقط نظر حضرتعالیست
زیرا گواه این موضوع بیمار و همراهان آن است  که ایشان  به تشخیص شکستگی کتف به اتاق عمل منتقل و بیهوش می شود وبعد از 45 دقیقه بدون حتی یک باند پیچی ساده یا به قول جنابعالی اتل گیری و...از اتاق عمل خارج وبه همرهان اعلام می شود به جراحی  نیازی نیست وکتف بیمار سالم است .!!!
ضمناسیگار کشیدن پرسنل موضوعی است که بیمار حاضر به شهادت آن در هر مرجعی وحتی شناسایی آن فرد هستند وضرروتی بر تکذیب آن دیده نمی شود
ممنون از توجه شما
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
جالبه هم میگه بیهوش بودم هم میگه شنیدم سر شکستن یا نشکستن کتفم بحث و جدل کردن، تازه تو بیهوشی بوی سیگارهم اذیتش کرده. عجیبه
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
واقعا متاسفم برای خودتون و سایتتون که سانسور می کنین نظراتو.مشخصه که سایتتون پشیزی هم ارزش نداره چون اگه واقعیت داشت حرفاتون نظرات رو سانسور نمی کردین.وقتی یه مطلب مینویسین جراتشو داشته باشین نظرات رو ازاد بذارین تا جوابتونو بگیرین.همین کافیه ممنون از سایت خوب و پرمحتواتون
نصرت اله محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
باسلام البته که صحت دارد بنده مشکل کبدی دارم رفتم بیمارستان بدون ازمایش فرستادن اتاق عمل اپاندیس جراحی کردن بعد عمل مشخص شد که اپاندیس سالم میباشد به دکتر گفتم چرا این کارو کردی درجواب گفت مردم از سالمی میرن در میارن اینم جواب دکتر بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار