نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز انقلاب مشروطیت و نقش برجسته روحانیت در این دوران یادآور شد: انقلاب مشروطه یکی از حوادث مهم تاریخ ایران است که علمای بزرگ آنرا به وجود آوردند.
کد خبر: ۴۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 09 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله علی اصغر مروارید اظهار کرد: روحانیت همواره در طول تاریخ کارنامه بسیار درخشانی در ترویج، تبلیغ و اشاعه معارف دینی اهل بیت علیه السلام داشته است.
 
وی رمز بقاء دین و شریعت را مرهون مجاهدت ها و جانفشانی های روحانیت دانست و افزود: از ویژگی های مهم این نهاد مقدس ارزش گرایی، عدالت خواهی و مبارزه مستمر با ظلم و ستم رژیم های طاغوت بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز انقلاب مشروطیت و نقش برجسته روحانیت در این دوران یادآور شد: انقلاب مشروطه یکی از حوادث مهم تاریخ ایران است که علمای بزرگ آنرا به وجود آوردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: پیش از مشروطه حاکمیت سیاه شاهان قاجار مصائب و مشکلات بزرگی را برای کشور به بار آورند و بسیاری از اراضی کشور در اثر بی کفایتی این شاهان از دست رفت.
 
وی گفت: روحانیت شیعه و مراجع بزرگ در نجف و تهران در برابر این اوضاع آشفته و اسفبار ایستادگی کردند، استعمارگران غرب همچون انگلیس در برابر روحانی و عالم برجسته ای مانند میرزای شیرازی کم آورد، آنها ارزش و اعتبار حکم مرجعیت و روحانیت را لمس کردند، بنابراین تمام تلاش خود را در راستای تفرقه بین انقلابیون و روحانیت به‌ کار بستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرایط به گونه دیگری رقم خورد، امام راحل با هوشیاری تمام و با ظرافت بینی توطئه ها را خنثی کرد و با همراهی روحانیت و حضور همیشگی مردم انقلاب را به پیروزی رسانند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات بارز آیت الله علی اصغر مروارید در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: زمانیکه امام خمینی(ره) در تبعید به سر می بردند شاگردان و مبارزانی که دست پرورده ایشان بوده و ایمان و خودباوری را از امام یاد گرفته بودند با تحمل شکنجه و سختی های بسیار نزدیک به 15 سال انقلاب را در غیاب امام راحل زنده نگه داشتند.
 
حجت الاسلام و المسلمین لطفی افزود: آیت الله مراورید یکی از منبری های پرآوازه کشور بودند که در اکثر شهرهای بزرگ سخنرانی می کردند، سال 1342 که امام خمینی آن بیانات کوبنده را در مدرسه فیضیه قم بیان کردند، ایشان سخنرانی امام را ادامه دادند.
 
وی گفت: زمانیکه امام بزرگوار در پاریس حضور داشتند ایشان آنجا خدمت امام بودند و پیام های امام را به ایران منتقل می کردند، همچنین زمانیکه امام خواستند به کشور عزیمت کنند، آیت الله مروارید از جمله روحانیون مبارزی بودند که در سخنرانی های خود خطاب به دولت بختیار هشدار داد که فرودگاه ها را باز کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمنان از همان ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام بکار گرفته اند اما همیشه در این راه ناکام مانده اند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این مراسم در عالی ترین وضع ممکن برگزار شد، هم سخنرانی رهبر معظم انقلاب و هم سخنرانی رئیس جمهوری دشمنان نظام و انقلاب را نامید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: کابینه دولت دوازدهم هفته آینده و با رای اعتماد و تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد رای خواهد آورد و در این راه همه باید با تلاش و اتحاد در صدد تحقق یافتن مطالبات مردم تلاش کنیم و فقر را از جامعه بزدائیم.
 
وی به مساله برجام و نقش آن از سوی امریکایی ها اشاره کرد و گفت: این مساله دیگر به اثبات رسیده است که هرچه امتیاز دهیم دشمنان دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت.
 
 آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح شنبه 14 مرداد 1396 در 93 سالگی درگذشت.
 
این روحانی روشن ضمیر برادر آیت الله محمدتقی مروارید نماینده سابق مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری بودند که در طول سال های پیش و پس از انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در ساماندهی نیروهای انقلابی بر علیه رژیم طاغوت داشتند و در این میان مردم استان ایلام نیز همواره از رهنمودهای این عزیزان بهره مند بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار