مستند «در پناه بلوط» در بیستمین جشنواره گرن پارادیزو (Gran Paradiso) ایتالیا موفق به کسب جایزه شد.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مستند در پناه بلوط تولید مرکز ایلام به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نورمحمدی، برنده جایزه فنی هزار و ۵۰۰ یورویی Parco Nazionale بخش بین الملل این جشنواره شد.
 
در این بخش ۱۰ اثر برگزیده از سراسر جهان به رقابت پرداختند که در پناه بلوط موفق به کسب جایزه این جشنواره و دریافت لوح تقدیر «بهترین اثر» بخش فنی شد.
 
در بیستمین دوره برگزاری جشنواره گرن پارادیزو ایتالیا، تهیه کننده‌ها و کارگردان‌های مطرح و معتبر جهانی در زمینه حیات وحش حضور داشتند.
 
مستند ۵۵ دقیقه‌ای "در پناه بلوط" Sheltered In Oaks به سفارش سیمای استان‌ها با هدف معرفی سنجاب ایرانی و نشان دادن همزیستی این حیوان و درخت بلوط در شبکه ایلام تولید شده است.
 
مهدی نور محمدی با این مستند که پیرامون زندگی سنجاب ایرانی است تا کنون توانسته، چند جایزه معتبر از جشنواره‌های داخلی و بین المللی بدست آورد.
 
این مستند، سنجاب ایرانی را به عنوان یکی از جانورانی که در پناه درخت بلوط زندگی می‌کند به بیننده معرفی می‌کند و وابستگی حیات این جونده کوچک به جنگل‌های بلوط را به تصویر می‌کشد.
 
پارسال نیز این مستند، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی طبیعت نامور بلژیک را از آن خود کرد.
 
جشنواره زیست محیطی «گرن پارادیزو» توسط بنیاد Paradiso با مشارکت وزارتخانه‌های کشاورزی، محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا هر سال در پارک ملی شهر Cogne برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار