مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از افزایش 2 برابری اعتبار تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛مراد جلیلیان افزود: امسال هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی این استان مصوب شده که نسبت به پارسال رشد 2 برابری داشته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال این اعتبار به 10 میلیارد ریال افزایش یابد، ادامه داد: در مرحله نخست 2 میلیارد و 300 میلیون ریال به این نهاد اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: این مبلغ اعتبار برای تعمیر و حریداری تجهیزات کتابخانه ها در زمینه های مختلف میز مطالعه، صندلی، قفسه و غیره هزینه خواهد شد.
 
110 هزار جلد کتاب آموزشی جدید در دسترس کتاب خوانان قرار گرفت
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین با اشاره ضرورت اهمیت تنوع و افزایش بیشتر مخزن کتاب کتابخانه های ایلام یادآور شد: به منظور دسترسی مردم به کتاب از سال گذشته تاکنون 110 هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه های عمومی این استان اضافه شد.

وی شمار کتابخانه های عمومی ایلام را 40 واحد در مناطق مختلف استان ذکر و یادآوری کرد: 25 هزار نفر از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام عضو این کتابخانه ها هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین از تجهیز تمامی کتابخانه های عمومی این استان با مشارکت بنیاد قلم چی به کتاب های آموزشی خبر داد و گفت: در این زمینه 25 هزار جلد کتاب آموزشی از سوی بنیاد قلم چی اواخر پارسال به این اداره کل تحویل داده شد.

جلیلیان ادامه داد: این کتاب های کمک آموزشی به ارزش پنج میلیارد ریال مربوط به تمامی مقاطع تحصیلی دانش آموزی و سطوح مختلف دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: این کتاب ها بین تمامی کتابخانه های عمومی استان توزیع و با توجه به قیمت بالای آنها دانش آموزان و دانشجویان می توانند با مراجعه به این مراکز کتاب های آموزشی مورد نظر خود را به امانت تحویل بگیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تاکید کرد: در خصوص سرانه کتابخوانی در ایلام رقم رقیقی در دسترس نیست اما با توجه به تعدد منابع فرهنگی و چند رسانه ای موضوع حفظ میزان کنونی مطالعه کتاب به خصوص در بین نسل جوان اهمیت مضاعف یافته است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار