مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: مناطق بکر و زیبای طبیعی این استان باید بدون دست خوردگی و ایجاد مصنوعات مدرن باقی بماند.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 14 August 2017
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: مناطق بکر و زیبای طبیعی این استان باید بدون دست خوردگی و ایجاد مصنوعات مدرن باقی بماند.

 
به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست توسعه گردشگری اظهار کرد: در جریان اجرای طرح های عمرانی و گردشگری باید حفظ اصالت و غنای زیبایی های طبیعی منطقه رعایت شود.
 
وی گفت: ایلام ظرفیت گردشگری طبیعی زیادی دارد و بر اساس مطالعات بحث گردشگری اولویت اول ایجاد اشتغال پایدار در استان است که در کارگروه اشتغال و طرح تکاپو نیز محور برنامه ها هستند.
 
وی افزود: توسعه صنعت گردشگری علاوه بر شناخت بیشتر استان، نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال زایی دارد.
 
وی ادامه داد: مناطق دارای ظرفیت گردشگری در فصول مختلف باید شناسایی، بررسی و به متقاضیان معرفی شوند تا با فراهم کردن امکانات زیر ساختی متناسب و سازگار با محیط برای پذیرایی از گردشگرای مهیا شوند.
 
وی به توجه به آداب و رسوم، حفظ فرهنگ ها و استفاده از مصالح سازگار با محیط در مناطق گردشگری و همچنین ساماندهی وضعیت موجود را از نکات کلیدی برای حفظ گردشگری طبیعی برشمرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید از ظرفیت متقاضیان بومی برای توسعه مناطق گردشگری نهایت استفاده را ببرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: کمیته طبیعت گردی در استان فعال شده که رسته گردشگری در طرح تکاپو را در اولویت اهداف خود قرار داده است.
 
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: مناطق طبیعی که دارای پتانسیل گردشگری هستند به سرمایه گذاران معرفی می شوند.
 
وی افزود: تاکنون پنج نقطه شناسایی شده که در فصول مختلف می توانند در جذب گردشگران موفق عمل کنند.
 
وی این مناطق در شهرستان های مختلف استان قرار دارند و از هر نظر ظرفیت جذب بوم گردی را دارا هستند.
 
وی تاکید کرد: این مناطق پیش از معرفی باید با هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی استان بررسی و نوع خدمات ارایه شده در آنها در قالب پکیچ بوم گردی به سرمایه گذاران ارایه شود./م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار