دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز دارویی و درمانی ترک اعتیاد در شهرستان ملکشاهی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 14 August 2017
به گزارش  تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر ملکشاهی گفت: با توجه به کارکرد مثبت مراکز دارویی و درمانی 26 مرکز در سطح استان فعال است که بعضی شهرستان ها از جمله ملکشاهی فاقد چنین مراکز مهم ترک اعتیاد هستند.
 
وی با بیان اینکه مراکز دارویی و درمانی پیش مقدمه ترک اعتیاد به روش های علمی و بهداشتی هستند، اظهار کرد: این مراکز دارای پزشک ، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی است که به 2 روش نگهدارنده و پرهیز مدار فعالیت می کنند.
 
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یاداور شد: بسیاری از افراد معتاد با مراجعه به چنین مراکزی تحت درمان قرار می گیرند و با توجه به کیفیت کار درصد موفقیت نیز بسیار بالاست.
 
کمالوندی تاکید کرد: افراد معتاد به 2 روش ترک اعتیاد دارویی و درمانی و ترک اعتیاد اقامتی برای ترک اعتیاد خود به این مراکز مراجعه می کنند که توصیه می شود افراد ابتدا در مراکز ترک اعتیاد دارویی و درمانی تحت درمان قرار گیرند.
 
معاون فرماندار ملکشاهی نیز در این جلسه گفت: برگزاری کارگاه های ترک اعتیاد ، کلاس های آموزشی با محوریت خانواده ها و آگاه سازی از عواقب اعتیاد از جمله اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بوده است.
 
نجف پورافشار افزود: چندین مرکز مشاوره ای ترک اعتیاد تاکنون در این شهرستان ایجاد شده که به روش های مختلف علمی فعالیت دارند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار