مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از اتمام عملیات ساخت 13فضای آموزشی مشارکتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 15 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری  افزود: این مدارس در قالب 50 کلاس درس و گستره پنج هزار و 20 متر مربع در مناطق شهری و روستایی استان احداث شده اند.
 
وی با بیان اینکه این مدارس با مشارکت افراد خیر داخل و خارج استانی احداث شده اند ادامه داد: برای ساخت این فضاهای آموزشی 46میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش عمده ای از آن از محل کمک های مردمی و مابقی نیز اعتبارهای دولتی بوده است.
 
وی اضافه کرد: این مدارس تکمیل و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برای استفاده دانش آموزان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین از کلنگ زنی 11 فضای موزشی این استان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این مدارس نیز با کلاس کلاس درس و گستره چهار هزار و 500متر مربع در مناطق مختلف استان احداث خواهند شد.
 
وی گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید 10میلیاردر ریال تجهیزات مدارس شامل میز، صندلی، وسایل آزمایشگاه، کمد، رایانه، چاپگر، قفسه و همچنین وسایل ورزشی خریداری که در حال تحویل به آموزش و پرورش برای توزیع بین مدارس استان هستیم.
 
هژبری با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی خواستار مشارکت افراد خیر در تامین فضاها و تجهیزات مدارس برای استفاده دانش آموزان و ارتقا سطح آموزشی استان شد.
 
به گفته وی، اکنون 175 مدرسه در این استان تخریبی و یا به مقاوم سازی نیاز دارند که از این تعداد 86 فضا تخریبی بوده و مقابل زلزله آسیب پذیرند و 89 فضا نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.
 
وی از دیگر نیازهای آموزشی این استان را نیمه تمام بودن 9 فضای آموزشی در حاشیه مسکن مهر عنوان کرد که نیازمند تامین بودجه برای تکمیل قرار دارند.
 
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام اضافه کرد: امسال 88 فضای آموزشی با 231 کلاس درس و گستره 66 هزار و 250 متر مربع و 615 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که از این تعداد افراد خیر در ساخت 56 فضا با 210 میلیارد ریال مشارکت دارند.
 
وی گفت: 30 درصد اعتبار طرح های عمرانی این اداره کل با مشارکت افراد خیر و نیکوکار تامین شده است.
 
به گفته وی، تاکنون در مجموع 221 فضای آموزشی با مشارکت 512 میلیارد ریالی افراد خیر در استان احداث شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار