مراد جلیلیان ؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام سرانه کتاب در این استان را یک جلد عنوان کرد و گفت: اکنون به ازای هر ایلامی یک جلد کتاب در کتابخانه های مومی موجود است.
کد خبر: ۴۷۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 16 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد جلیلیان  اظهار کرد: 540 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و بیش از 50 هزار جلد کتاب نیز در هشت کتابخانه های مشارکتی این استان وجود دارد که باعث شده برای همه جمعیت 580 هزار نفری ایلام کتاب در کتابخانه ها موجود باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سرانه کتاب در این استان مطلوب است و به تعداد همه مردم کتاب وجود دارد ولی در تامین برخی منابع مورد نیاز و درخواست مخاطبان کتابخوان، این نهاد با مشکل مواجه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام عمده منابع مورد نیاز کتابخوانان ایلامی را در حوزه های علوم اجتماعی، رمان، کودک، ادبیات و فنی و حرفه ای بانوان عنوان کرد و یادآور شد: در صورتیکه این نیاز برآورده شود تا پایان برنامه ششم توسعه سرانه کتاب نیز در این استان به ازای هر نفر به سه جلد افزایش پیدا می کند.

جلیلیان به طرح (رف خوانی) کتاب در این استان همزمان با کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح تمامی کتابهای موجود کتابخانه های عمومی و مشارکتی استان در سیستم سامان ثبت و اطلاعات آنها بروز می شود تا دسترسی افراد برای منابع آسان بطوریکه مشخص شود کتابی که مخاطب می خواهد در کدام کتابخانه کشور وجود دارد.

وی همچنین از طرح وجین کتابها با هدف خروج کتاب های فرسوده از فضای کتابخانه های عمومی استان از ابتدای سال جاری خبر داد و اضافه کرد: اگرچه این طرح مختص حذف کتا بهای فرسوده از کتابخانه هاست و تا پایان مراداماه ادامه دارد ولی چنانچه منابعی قابل تعمیر باشند توسط این نهاد بازسازی و مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرند.

وی در خصوص سرانه مطالعه و کتابخوانی در این استان گفت: سرانه مطالعه شامل کتابخوانی، روزنامه، مجلات و غیره است و در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد ولی در مجموع این سرانه نه تنها در ایلام بلکه در کل کشور پایین است که باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب این سرانه ارتقا یابد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار