رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از وجود 117 هزار بهره‌بردار کشاورزی در این استان خبر داد وگفت: نبود بازار فروش محصولات کشاورزی این استان مهمترین مشکل کشاورزان است،
کد خبر: ۴۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 16 August 2017
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از وجود 117 هزار بهره‌بردار کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: نبود بازار فروش محصولات کشاورزی این استان مهمترین مشکل کشاورزان است،

به گزارش ایسنا، دکتر منصور رضوانی‌جلال در نشست تشکل‌ها و فعالات اقتصادی بخش کشاورزی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان، با بیان اینکه استان همدان سهم 4.5 درصدی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد، افزود: با وجود مشکلات کم‌آبی، میزان تولید محصولات کشاورزی تغییراتی نداشته است.

وی اجرای بیش از 135 هزار هکتار آبیاری نوین را از جمله راهکارها در راستای مقابله با کم‌آبی عنوان کرد و گفت: در محصولاتی همچون سیب‌زمینی میانگین تولید کشور 31 هزار تن است در حالیکه در استان همدان میزان تولید این محصول به 39 هزار تن می‌رسد.

وی بابیان اینکه احداث گلخانه‌ها از دیگر اقدامات در راستای کنترل منابع آبی و افزایش بهره‌وری بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر سطح گلخانه‌های استان همدان به 100 هکتار رسیده همچنین 26 هکتار گلخانه در ملایر و 25 هکتار در نهاوند در آستانه افتتاح قرار دارد.

رضوانی‌جلال خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشت هندوانه در استان همدان، با مدیریت مصرف آب و استفاده از شیوه‌های نوین از مصرف 12 هزار مترمکعب اب به 6 هزار مترمکعب در استان کاهش یافته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در استان همدان کشاورزان در زمینه میزان تولید محصول به‌روز بوده و از شیوه‌های نوین و آخرین یافته‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت تولید 100 هزار تنی کشمش در استان همدان اظهار کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی بیش از 400 هزار تن ظرفیت تولید این محصول را ایجاد کرده‌ایم.

وی از فعال بودن ظرفیت 140 هزار تن سرخانه در استان خبر داد و گفت: 150 هزار تن سردخانه نیز در حال ساخت وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در استان مشکل داریم، خاطرنشان کرد: برای ایجاد 2 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 100 هزار تن در حال اتمام مراحل تهیه زمین هستیم.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه نبود بازار فروش محصولات کشاورزی این استان مهمترین مشکل کشاورزان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 290 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی صورت گرفت این درحالیست که مجموع تولیدات استان در بخش کشاورزی به بیش از 5 میلیون تن می‌رسید.

بخش کشاورزی 26 درصد اشتغال استان را تشکیل می‌دهد

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی 26 درصد اشتغال استان را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: با ایجاد این نشست امیدواریم زمینه‌های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد بازار فروش برای آنها فراهم شود.

وی صادرات را امر مهمی در تولید محصول عنوان کرد و گفت: پیش‌نیاز تولید، بازار و صادرات محصول است.

رضوانی‌جلال در پایان تأکید کرد: کشاورزی استان باید اقتصادی شود و به بازارهای داخلی و خارجی متصل شده و رقابتی شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار