کد خبر: ۴۷۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 17 August 2017

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر حفاظ قرآن کریم در کشور داریم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام  سید مصطفی حسینی به فعالیت های قرآنی در روستاها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از وظایف مهم سازمان اوقاف در طرح حفظ قرآن  کریم دارد تربیت مربیان است که از اقصی نقاط استانهاشناسایی و در دوره های متمرکز آموزش  دیده و و در شهرها و روستاها فعالیت های خود را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: تاکنون طرح مدون حفظ قرآن در روستاها  که توسعه پیدا کند نداشتیم و افرادی در روستاها شناسایی شده بودند و بعد از باز گشتن به روستاها فعالیتهای قرآنی خود را انجام می دهند و برنامه ریزی در دستور کار است و با همکاری  وزارت ارشاد  و تبلیغات اسلامی خانه های قرآنی که در روستاها است را حمایت  خواهم کرد و طرح های قرآنی را  در خانه های روستایی توسعه خواهیم داد.

حسینی تاکید کرد: خوشبختانه در سطح کشور سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی خوبی را نسبت به خانه های قرآنی داشته تا برنامه های قرآنی توسعه یابد.

وی افزود: از سال ۹۱ طرح حفظ قرآن کریم درسطح کشور  شروع شده و در سامانه ای که داریم یک میلیون و ۲۰۰۰ هزار نفرحافظین موضوعی وره های کوچک وارد جریان حفظ قرآن شدند و  ثبت نام کردند و طرح حفظ  در مواقعی ریزش داشته  است و در اجزای مختلف ساماندهی شدند و بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح کشور وجود دارد و ما حفاظین ۱۰ و ۲۰  هم ۳۰۰ هزار نفر هستند را داریم.

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به حضور بانوان در قعالیتهای قرآنی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از بانوان در مجامع قرآنی حضور دارند و بیشتر حفاظ قرآنی و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی بانوان هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار