مسافران آمریکایی به اندازه ی سایر مسافران بین المللی خوش نام نیستند. آنها در هنگام ورود به کشورهای خارجی اشتباهات ابلهانه ای را مرتکب می شوند. دلیل این اشتباهات عُرف و آداب و رسوم متفاوت بین مبدأ و مقصد است. البته ضروری نیست که یک مسافر درباره ی کشوری که به آن سفر می کند همه چیز را بداند، اما ...
کد خبر: ۴۷۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 17 August 2017
مسافران آمریکایی به اندازه ی سایر مسافران بین المللی خوش نام نیستند.  آنها در هنگام ورود به کشورهای خارجی اشتباهات ابلهانه ای را مرتکب می شوند. دلیل این اشتباهات عُرف و آداب و رسوم متفاوت بین مبدأ و مقصد است. البته ضروری نیست که یک مسافر درباره ی کشوری که به آن سفر می کند همه چیز را بداند، اما پیش از سفر لازم است  بایدها و نبایدهای حاکم  و هنجارهای مرسوم بر کشور های مقصد را بشناسد.

به زبان های دیگر حرف نمی زنند
 
اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند
یکی از اشتباهات مسافران آمریکایی این است که تلاش نمی کنند تا زبان مردم سایر کشورها را بیاموزند و یادبگیرند. هر چند که ندانستن زبان یک کشور مانع از سفر به آن نمی شود، اما ترجیحا فردی که به یک کشور خارجی سفر می کند لااقل باید چند جمله و اصطلاح ساده را بداند تا بتواند تعاملی هر چند کوچک با مردم محلی برقرار کند. مسافران آمریکایی اغلب این کار را نمی کنند.

چک نکردن شرایط ویزا و گذرنامه
 
اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند
شاید یک گذرنامه ی آمریکایی مثل یک بلیط طلایی باشد. این گذرنامه امکان رفتن به خیلی از کشورهای جهان را بدون ویزا و یا اوراق اضافی فراهم می کند. در عین حال برخی از کشورها مثل روسیه و مصر از آمریکایی ها می خواهند تا برای رفتن به این کشورها ویزا داشته باشند. به علاوه برخی از آمریکایی ها یادشان می رود تا اعتبار گذرنامه خود را که در حال تمام شدن است چک کنند و به این صورت در فرودگاه های سایر کشورها به بن بست می خورند.

چمدانی از ممنوعه ها
 اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند

هر کشوری درباره ی کالاهای مجاز در گمرگ قوانینی دارد. برخی از مردم آمریکا چیزهای ممنوعه ای را (که البته ممکن است به قصد قاچاق نباشد) در داخل چمدان های خود می گذارند. برای مثال دانه های خشخاش در امارات ممنوع است. حمل افشانه ی فلفل تند (وسیله ی دفاع شخصی در آمریکا) هم در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد.

شاکی شدن از تفاوت های فرهنگی
 
اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند
سفر رفتن یعنی دیدن چیزهای جدید و تجربه های نو. به همین دلیل غُر زدن با دیدن تفاوت های فرهنگی سایر ملل بسیار ابلهانه است، این که انتظار داشته باشیم همه ی اتفاقاتی که در مبدأ رخ می دهد در مقصد هم اتفاق بیفتد اشتباه است. بیشتر مسافران آمریکایی سعی می کنند امور را بر اساس مقیاس های آمریکایی بسنجند.

عدم رعایت قوانین سایر ملل
  اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند

برخی از مسافران آمریکایی تصور می کنند که قوانین سایر کشورها بر آنها اعمال نمی شود و به مجرد آمریکایی بودن در برابر قوانین سایر ملل و کشورها مصون هستند. هر سال در حدود ۶۰۰۰ آمریکایی در سراسر جهان به دلیل انجام کارهایی که ممکن است در کشور خودشان منعی نداشته باشد دستگیر می شوند.

عدم شناخت  آداب و رسوم مردم بومی
 
اشتباهاتی که شهروندان آمریکایی در سایر کشورها انجام می دهند

همانطور که قبل از رفتن به هر کشوری دانستن امور مجاز و غیرقانونی بایسته است، یک مسافر باید از آداب و رسوم مردم محلی آگاه باشد و مبادی ء آداب آنان عمل کند. رعایت برخی آداب و رسوم نشانه ی ادب است. برای مثال  وقتی کسی به جایی شبیه واتیکان می رود باید لباس های موقر و پوشیده به تن کند. در ضمن بیان احساسات هم از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق می کند. این چیزی است که خیلی از آمریکایی ها نمی دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار