کد خبر: ۴۷۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 17 August 2017
 به گزارش  تابناک ایلام؛26 مرداد 69 یادآور روزی است که اسرای ایرانی در بند رژیم بعثی بعد از تحمل سال ها رنج ومرارت به میهن اسلامی وارد شدند.
 
آزادگانی که زندگی آنها سراسر پر از خاطراتی است که در دوران اسارت پشت سر گذاشتند و بر عهد و پیمان خود با انقلاب و ارزشها و امام امت و ولایت باقی ماندند.
 
این سرافرازان بی مدعا همان کسانی هستند که در جنگ تحمیلی هشت ساله در جبهه های حق علیه باطل با تمام وجود از میهن اسلامی دفاع کردند و به اسارت دشمن درآمدند و با وجود تحمل شکنجه های طاقت فرسا لحظه ای از اصول و ارزش ها و اعتقادات خود عقب نشینی نکردند و با افتخار درس ایثار و شهامت را به همه آموختند.
 
قدر دانی از مقام شامخ این عزیزان شاید کمترین خدمتی است که جامعه می تواند در حق این قشر داشته باشد و امروز منزلت و جایگاه این عزیزان در جامعه بلند مرتبه است و روز 26 مرداد در واقع روز قدر دانی از مجاهدت هایی است که ازادگان در زندان های بعثی عراق متحمل شدند.
 
امام جمعه دهلران در این آئین گفت: اسرا در زندان ها رنج های زیادی را تحمل کردند و لی و از اعتقادات و ولایت مداری خود عقب نشینی نکردند.
 
سید محسن موسوی افزود:آزادگان نماد صبر و استقامت در جامعه هستند که در سخت ترین شرایط زندگی اصول و ارزشها را کنار نگذاشتند بلکه موجب تقویت دین و اصول و ارزشها نیز شدند.
 
وی آزادگان را سفیر و مایه ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: صبر آزادگان و استقامت این عزیزان درس بزرگی است که هرگز فراموش نمی شود .
 
فرماندار دهلران نیز گفت:آزادگان سرمایه های ماندگار نظام هستند و بزرگترین و موثرترین قشر جامعه هستند که در جهت تثبت و استمرار این نظام مقدس نقش آفرینی کردند.
 
سید حسینعلی موسوی با اشاره به تحمل سختی ها و شکنجه های دوران اسارت افزود: آزادگان در واقع در آزمون بزرگ اعتقادی موفق به کسب مدال زرین ایثار و از خودگذشتگی شدند و این سرمایه ای ارزشمند برای این عزیزان است.
 
موسوی آزادگان را سند زنده جنگ تحمیلی دانست و گفت: درس شجاعت و ایثار و استقامت را این قشر به همه دادند و باید سرگذشت آزادگان و فداکاری آنها بیش از پیش برای جامعه تبیین شود.
 
خاطره گویی،پخش کلیپ،سخنرانی و تجلیل از آزادگان از ویژه برنامه های 26 مرداد در دهلران بود.
 
شهرستان مرزی دهلران با تقدیم 302 شهید،یک هزار و 130 جانباز و 46 آزاده سرافراز یکی از آوردگاه های دفاع مقدس است که دین خود را به انقلاب و ارزش ها ادا کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار