مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سطح تعیین شده وزارت جهادکشاورزی در برنامه اقتصاد مقاومتی برای خرید گندم از کشاوزان استان ایلام در سال زراعی آینده ( 97-96 ) مقدار 250 هزار تن گندم معمولی، دروم و بذری برآورد شده است.
کد خبر: ۴۷۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 17 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت زرین جوب اظهار کرد: البته این مقدار سطح خرید گندم از کشاورزان در صورت بارش مطلوب، موثر و به موقع نزولات جوی محقق می شود.
 
وی احتمال داد: اگر شرایط آب و هوایی و بارش های جوی در پاییز و زمستان امسال مطلوب باشد امکان افزایش ده درصدی عملکرد خرید گندم از کشاورزان نسبت به میزان تعیین شده طرح اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی 10 درصد افزایش داشته باشد.
 
زرین جوب گفت: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی آتی 126 هزار هکتار پیش بینی شده است که از این مقدار 45 هزار هکتار آن را گندم زارهای آبی و 81 هزار هکتار را مزراع دیم تشکیل می دهد.
 
وی یادآور شد: در سال زراعی جاری ( 96- 95 ) استان ایلام نسبت به تحقق طرح اقتصاد مقاومتی وزارت جهادکشاورزی در برنامه خرید گندم از کشاورزان 19 درصد افزایش خرید داشت.
 
وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری سهمیه و سقف پیش بینی خرید گندم کشاورزان ایلامی از سوی وزارت جهادکشاورزی برای استان ایلام 189 هزار تن بود در حالیکه نزدیک به 225 هزار تن گندم دروم و معمولی و 22 هزار تن گندم بذری از کشاورزان ایلامی به نرخ تضمینی خریداری شد.
 
 در سال زراعی جاری در مجموع 280 هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان ایلام برداشت شد که مقدار 247 هزار تن این گندم به نرخ تضمینی از گندمکاران خریداری شد.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.

40مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده داشتند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
 
استان ایلام در سال زراعی جاری با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش بر اساس اعلام وزارت چهاد کشاورزی در ردیف استان های برتر بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار