رئیس پلیس راه ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 جلد گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف که نمره منفی آنها به حد نصاب (30 نمره منفی) رسیده بود، توسط ماموران پلیس راه استان ضبط شد.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 19 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط خواهد شد و در صورتیکه با ارتکاب تخلفات جدید 25 نمره منفی دیگر در پرونده این راننده ثبت شود گواهینامه او به مدت 6 ماه ضبط ، اگر در اثر ارتکاب تخلفات جدید 20 نمره منفی دیگر به این متخلف تعلق گیرد گواهینامه او ابطال و او پس از یک سال می تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی گواهینامه جدید اخذ کند.
 
وی افزود: برابر قانون چنانچه شخصی در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کند در حکم  راننده بدون گواهینامه بوده و به مجازات آن محکوم خواهد شد.
 
رئیس پلیس راه ایلان تاکید کرد: رانندگانی که آستانه نمره منفی گواهینامه آنان به حد نصاب رسیده موظفند گواهینامه خود را تسلیم پلیس راهور کنند و در صورت تسلیم نکردن مدت محرومیت و مجازات آنها به میزان 2 برابر افزایش می یابد.
 
سرهنگ همتی زاده یادآور شد: برابر تبصره 2 ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات در صورتیکه متخلف به مدت 6 ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به کسب نمره منفی در بندهای یک و 2 و یک سال در بند سه ماده هفت که در بالا اشاره شد، مرتکب هیچگونه تخلف رانندگی نشود تمامی نمرات منفی بلااثر و تخلف بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار