حرف حساب باشهردار جدید ایلام؛
حرف حساب ما با آقای شهردار که احتمالا بزودی بر صندلی لرزان شهرداری ایلام تکیه خواهند زد چند کلام است .اول اینکه جناب شهردار جدید !نیک می دانید ومیدانیم از همان روزهای اولی که شوراها شکل گرفت واختیار دار انتخاب شهردار شدند،همواره انتخاب شوراها و به تبع آن شهرداران برمحور قبیله گرایی وتبار گرایی بوده وشورای شهر ایلام، کمتر رنگ نخبگان علمی ،دانشگاهی ومتخصص به خود دیده است .
کد خبر: ۴۸۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲ 27 August 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::شورای پنجم ایلام در اولین نشست خود برای انتخاب هیات رییسه و تصمیم گیری در راستای تغییر درمدیریت شهری ایلام ،باردیگر خاطرات تلخ برخی اقدامات دوران گذشته را در اذهان شهروندان ایلامی زنده کرد .اقداماتی که در طول سالیان اخیر، بجز فرصت سوزی و پای گذاشتن بر منافع شهروندان ومعامله برسرآنها ،هیچگونه عایدی برای شهر وشهروندانش به همراه نداشته است.

هنوز این سخن رییس شورای چهارم ،در روز معارفه بدون تودیع شهردار ایلام، که همکنون به لطف شوراییان ، می توان او را شهردار سابق نامید به یاد دارم ،سخنانی به این مضمون و  با چاشنی تهدید و خط ونشان ،که همان آغاز راه ، آب پاکی را بر روی دستان منت محمدی ریخت ،" آقای شهردار ،همه گزینه ها روی میز است " البته هرچند بخت با وی یار نبود وگزینه های روز میز دیگران، این فرصت را از رییس پر هیاهوی شورای شهر گرفت . اما امروز شورای پنجم هم نشان داد ،چندان از گزینه های روی میز و زیر میزاسلاف خویش  بی بهره نمانده است !

اما اینجا در اولین روز فعالیت شوراها  ،درمقابل چشمان خیره به ساختمان شورای شهر ،بلند شدن دود سفید از دودکش این ساختمان !!گویای اجماعی از پیش تعیین شده  برای تغییر بود ،شورای پنجم پر انرژی ظاهر شد و در اولین دشت ِرسمی اش،شهردار ایلام را از سمت خود برکنار کرد. تا با روی کار آوردن "طالب صادقیان"، این نوید را به شهروندان ایلامی بدهند که هنوز کارهای شورا بر پاشنه تبار گرایی و منفعت طلبی می چرخد و هیچ قدرتی یارای خارج نمودن این درب در حال چرخش را از روی پاشنه تعریف شده اش ندارد!

البته شاید دکتر طالب بیش از همه به یاد دارند که در وانفسای گیر افتادن شوراییان در میان کارهای بی برنامه خود ،حتی به هم قبیله خود رحم نکرده وبرای فرار از فشار افکار عمومی ودر رفتن از مهلکه ،دوستان نزدیک ویار غار خود را هم به مذبح کشانیده وبراحتی سرکشیدن یک لیوان آب ،قربانی می کنند . بنابراین زیادی هم نباید بر آرای شکننده آنان تکیه کرد وبرای سلامتی اشان شاباش ریخت !

بهتر است فعلا به این کارها کاری نداشته باشیم ،اما حرف حساب ما با آقای شهردار که احتمالا بزودی بر صندلی لرزان شهرداری ایلام تکیه خواهند زد ،چند کلام است .

اول اینکه جناب شهردار جدید !نیک می دانید ومیدانیم ،از همان روزهای اولی که شوراها شکل گرفت واختیار دار انتخاب شهردار شدند،همواره انتخاب شوراها و به تبع آن شهرداران برمحور قبیله گرایی وتبار گرایی بوده وشورای شهر ایلام کمتر رنگ نخبگان علمی ،دانشگاهی و متخصص به خود دیده است .این موضوع تاکنون ضربات بسیار دردناکی بر پیکره شهر وارد نموده است. بدون هیچ شک وشبهه ای، این شورا هم محصول انتخاب های قومیست وشما هم از این تعصبات ووابستگی ها بی نصیب نماندید.

حرف حساب دوم ما این است ؛در هر دوره که شورا تشکیل شد وشهرداران آمدند ورفتند ،بازار معامله وباج خواهی شورا از شهردار وتمکین شهردار به این باج خواهی ومعامله برسرمنافع شهروندان رایج بوده واین موضوع بر فربگی اعضای شورای شهر و نحیف شدن اندام شهر ورنگ پریدگی رخسار آن  انجامیده است . جناب شهردار مزید اطلاعتان لازم است بگوییم " شهرایلام اینک در احتضار است" !

واما بعد ،جناب شهردار !حاصل این تبانی ها ومعامله بر سر رییس شدن ها و اختیار دار کمیسیون ها شدنها، نه برای خدمت بهتر و آبادانی شهر ،بلکه برای چانه زدن بر سر کمیسیونهاییست که منبع درآمد شهر بوده وهستند . جیب شهرداری خالیست و جیب خالی و پزعالی نمی تواند برای شهروندان رفاه وآسایش را به ارمغان آورد .اگر بدنبال کسب درآمد بیشتر برای شهر هستید ،بهتراست هوای کمیسیون ها و ساخت وسازها را داشته باشید !

جناب شهردار ! روح وجسم شهر ما حال وروز خوشی ندارد ،این شهر از نبود زیرساخت های تعریف شده وتوسعه فیزیکی که کالبد شهر را تشکیل می دهند رنجوراست. روحش هم بیمار است و آثار این بیماری را می توان در ظاهر ناسالم و رنگ پریده در ودیوراهایش ،معبر وخیابانها ،پارک وفضای سبزش به وضوح مشاهده کرد ،زندگی درچنین شهری که روح وجسم ناسالمی داشته باشد ،بیماری روحی می آورد که ارمغان آن نیز افزایش رو به رشد انواع واقسام آسیبهای اجتماعی ،نزاعهای خشن وقتلهای عصر حجری ست.

مخلص کلام اینکه ،جناب شهردار ! کاری نداریم که چگونه انتخاب شده اید ،اما شما بیایید آغازگر خوب کار کردن برای خدمت به شهروندان ایلامی باشید ،شهروندانی که شاید بخاطر نوع انتخابشان همواره به خود ظلم کرده اند ،اما اینان مستحق این هستند که بسان دیگران ، بهترینها را داشته باشند . این استحقاق داشتن ها ،فقط با خواستن شما و چشم بستن بر خواسته های کسانی محقق می شود که شما را انتخاب کرده اند.
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیم
تقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم
 
بی‌مغز بود سر که نهادیم پیش خلق
دیگر فروتنی به در کبریا کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار