هنوز این اعلام حمایت امینی از سر خط رسانه های استان محو نشده بود که امروز در چرخشی کاملا متفاوت در خصوص ابقای مروارید در استانداری ایلام به نحو دیگر ی سخن راند . سلام امینی درجمع شورای بسیج رسانه ،تیتری متفاوت برای رسانه ها خلق کرد با این مضمون که بنده حمایت مطلق از استاندار نداشتم ،روند توسعه استان بصورت عام کند است.
کد خبر: ۴۹۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 06 September 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::از همان روز اولی که سلام امینی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شمالی استان شد، ،بروز برخی تناقضات در رفتار سیاسی ایشان ،آغازگر راهی شد تا این دوگانگی هادر ادامه راه دوساله وی در قاموس نماینده مردم استان ، همچنان در رفتار وکردار و انجام وظایف نمایندگی ایشان ،دست از سر او برنداشته و عملکرد و مشی سیاسی اش را تجت شعاع قرار دهند .

با بررسی کارنامه سیاسی نماینده استان،این موضوع خودنمایی می کند که سلام از همان ابتدا تمایلش را بعنوان یک چهره فرهنگی متمایل به جریان اصلاحات به نمایش گذاشت، اما گوشه چشم داشتن به آرای جریان اصولگرایی مانع از آن شد تا وی مرامنامه اصلاحات را امضا نماید . اینچینین شد تا امینی مستقل ،توانست آرای دو گروه سیاسی اصلاحات ،اصولگرا و همچنین رای های قومی وقبیله ای را همزمان درو نموده تا بتواند براحتی از سد رقبای قدر خود گذشته وبر صندلی سبز بهارستان تکیه بزند.

با گذشت زمان و آغاز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ،بازهم نماینده مستقل استان ایلام با گوشه چشمی به دو کاندیدای مطرح ریاست جمهوری ( رییسی مورد حمایت جریان اصولگرایی و روحانی کاندیدای جریان مستقل و اصلاح طلبان ) آنچنان عصا به دست وچراغ خاموش در میان ستادهای انتخاباتی این دو در استان در تردد بود که داهیانه توانست از این فضای دو قطبی ایجاد شده در انتخابات، بنوعی برای آینده نمایندگی خود منتفع شود . از سویی زیرکانه دستان رییس جمنای استان را فشرد و از سویی دیگر با قول وقرارحمایت به جلال میرزایی رییس ستاد روحانی دراستان ،خود را در سبد دولتیها جایی داد.اما با گذشت زمان و اعلام آرای مناطق مختلف استان ، میزان آرای حیات خلوت امینی، وضعیت را جوری دیگر نشان داد!

از قضاوت در خصوص عملکرد حدودا دوساله این نماینده ودیگر نمایندگان استان و استفاده از وضعیتهای خاص پدیدار شده در استان و بروز برخی رفتارهای هیجانی وعباس جدیدی گونه ! و پوپولیسم که بگذریم، اما تداوم رفتارها واظهار نظرهای سیاسی اخیر ایشان حول محور تداوم فعالیت استاندار و شکاف ایجاد شده در بین جریان اصلاحات استان،موضوعی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت ویا مورد موشکافی وتجزیه وتحلیل قرار نداد.

اتفاقات اخیر بروز کرده در بین شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در خصوص ابقاء یا عدم ابقای استاندار کنونی ایلام وایجاد شکاف  ظاهری در بین گروههای اصلاح طلبی استان ،موضوع کم مقداری نبود تا امینی مستقل وولایی بتواند ،براحتی از آن چشم پوشی کرده ودر غیاب نماینده اصلاح طلب استان ودر سایه انتقادات وارده به وی ،از وسوسه لیدر شدن بخشی از اصلاح طلبان منتقد دست شسته ویا با بهره گیری از فرصت پیش آمده و آب گل آلود شده به ماهی گیری نپردازد !ماهیگیری بزرگی که با اعلام حمایت قاطع وعلنی از استاندار محبوب و مردمی فعلی ایلام، توانست برای ساعتها در فضای مجازی و در کمپین حمایت از مروارید یکه تاز میدان شده و به به و چه چه مخاطبین را درپشت خود داشته باشد.

اما اینبار نیز این نماینده استان نتوانست از دام رفتار ها وسلوک متناقض خود رهایی یابد وعلیرغم حمایت مستقیم خود از گزینه معرفی شده به وزارت کشور جهت تصدی سکان استانداری ایلام ، در نشست خبری هفته جاری خود از تداوم ماموریت محمدرضا مروارید در کسوت استانداری ایلام به صورت صریح و قاطع حمایت و با این اقدام خود موجی از شعف و هیجان در بین هواداران پر تعداد استاندار ایلام ایجاد نمود. بنحویکه چند روزی شعار حمایتی این نماینده از استاندار ایلام در بین گروهها ی مجاری وشبکه های اجتماعی دست به دست می شد .

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی،دراین نشست خبری گفت: عملکرد محمدرضا مروارید استاندار ایلام رضایت بخش است و نه بخاطر خود که بلکه به اقتضای منافع عموم مردم مروارید باید در استان بماند.

وی در نشست با خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: محمد رضا مروارید سرمایه انسانی برجسته و شناخته شده ایلام در سطح ملی است که در چهار سال گذشته بیشتر با مسائل و مشکلات استان آشنا شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ابقای استاندار اصلاح طلب ایلام تصریح کرد: نباید بدون دلیل منطقی و عمومی استان ایلام را از خدمات و تلاش های استاندار کنونی محروم کرده و وی را از دست بدهیم.

هنوز این اعلام حمایت امینی از سر خط رسانه های استان محو نشده بود که امروز در چرخشی کاملا متفاوت در خصوص ابقای مروارید در استانداری ایلام به نحو دیگری سخن راند . سلام امینی درجمع شورای بسیج رسانه ،تیتری متفاوت برای رسانه ها خلق کرد با این مضمون که بنده حمایت مطلق از استاندار نداشتم ،روند توسعه استان بصورت عام کند است.

وی با بیان اینکه قطعا قبول دارم نقدهای وجود دارد اما حمایت بنده از استاندار بصورت مطلق نبوده است وی ادامه داد : اعتقادم اینست نباید ایشان را تخریب کرد بلکه باید کمک کرد که اگر در استان ماندگار نشد در جایگاه بالاتری قرار بگیرد که قطعا به نفع مردم استان خواهد بود وی افزود : بصورت عام روند توسعه استان کند است وبسیاری از مراکز صنعتی ایلام تعطیل و راکد است واین نشان می دهد کاری صورت نگرفته است ولی بصورت خاص در بحث اربعین و چهار بانده کردن مسیر ایلام مهران خدمات خاصی صورت گرفته است.

سلام امینی این بار هم نشان داد که در مواضع خود چندان پایدار نیست و بر اساس نوع نگاهها ونشست ها ،عقیده ونظر ایشان هم متغیر خواهد بود. اگر صبح در جمع اصلاح طلبان حامی استاندار با قاطعیت بگوید " مروارید باید در استاند ایلام بماند " قطعا بدلیل نبود موضع سیاسی مشخص، نباید انتظار بیشتری از ایشان داشت تا درجمع بسیجیان سخنی غیر از این بگوید که " حمایت مطلق از استاندار نداشتم و یا روند توسعه استان بصورت عام کند است"!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار