مدیر حج و زیارت ایلام هم اکنون صدور روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته صدور ویزا در ایلام دوم مهرماه خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 11 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی حیدری  اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح از اوایل شهریور ماه آغاز شده است.
 
وی از فعال شدن چهار دفتر خدماتی زیارتی دیگر در شهر ایلام در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون صدور روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته صدور ویزا در ایلام دوم مهرماه خواهد بود.
 
مدیر حج و زیارت استان ایلام از کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران خبر داد و یادآور شد: دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد و بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان نیز از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد.
 
وی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین خواست برای ثبت نام به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
 
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
 
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
 
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد./م
ایرنا

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار