استاندار ایلام گفت: بسیاری از مشکلات در مرز خسروی هنوز حل‌ نشده و باید این آمادگی در استان وجود داشته باشد که در هر صورت احتمال دارد زائران از مرز خسروی تمایل به تردد از مرز مهران داشته باشند و ستاد مرکزی اربعین حسینی این احتمال را نیز داده که تردد از مرز مهران نسبت به‌ پیش بینی انجام ‌شده 10 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۴۹۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 12 September 2017
 استاندار ایلام از آمادگی این استان برای پذیرایی از زائران راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود نزدیک به سه میلیون زائر از مرز مهران برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین تردد کنند.
 

 
به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدرضا مروارید در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت این است که راهپیمایی کنگره بزرگ اربعین حسینی هرسال باشکوه خاص و با استفاده از ظرفیت مردمی برگزار شود، البته دولت هم کمک خواهد کرد و زیربناها و زیرساخت‌های لازم ازجمله حمل‌ونقل و مسائل مرود نیاز در طول سفر زائران حسینی را فراهم خواهد کرد .
 
وی با تاکید بر اینکه حجم تردد زائران در ایام اربعین حسینی از مرز مهران بسیار زیاد است، افزود: سازماندهی خوبی از سوی کمیته های زیر مجموعه ستاد اربعین استان ایلام برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات مورد نیاز زائران در استان در حال انجام است.
 
استاندار ایلام یادآور شد: بسیاری از مشکلات در مرز خسروی هنوز حل‌ نشده و باید این آمادگی در استان وجود داشته باشد که در هر صورت احتمال دارد زائران از مرز خسروی تمایل به تردد از مرز مهران داشته باشند و ستاد مرکزی اربعین حسینی این احتمال را نیز داده که تردد از مرز مهران نسبت به‌ پیش بینی انجام ‌شده 10 درصد افزایش یابد.
 
مروارید تاکید کرد: پیش‌بینی می ‌شود که در ایام اربعین امسال نزدیک به سه میلیون نفر در طول حدود 20 روز برای سفر به عتبات عالیات به استان ایلام و مرز مهران رفت ‌و آمد داشته باشند که می طلبد حجم زیادی از کمک‌های مردمی در این استان جمع‌آوری شود.
 
وی گفت: استان ایلام و شهرستان مهران با تمامی امکانات، تجهیزات، ستادهای مختلف و همراهی مردم آماده پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی هستند، مردم ایلام طول سال های گذشته نشان داده‌اند که کاملا در میدان اربعین حسینی حضور دارند و از زائران حسینی با تمام وجود استقبال و پذیرایی شایسته‌ای دارند.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه ساماندهی موکب ‌ها کار بزرگی است که به ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است، گفت: کمک و تجهیزات لازم به برای ایجاد تاسیسات لازم در مرز مهران انجام خواهد شد و هماهنگی‌های خوبی با کشور عراق در این زمینه انجام گرفته است.
 
وی اضافه کرد: ستاد پشتیبانی در استان تشکیل ‌شده است و همه دستگاه‌های اجرایی استان مشارکت دارند و سپاه و بسیج و نیروهای مردمی در سال‌های گذشته کمک کرده‌اند که اربعین حسینی به بهترین نحو در استان برگزار شود و امسال هم تحت یک مدیریت واحد در این زمینه تلاش خواهند کرد.
 
مروارید افزود: با هماهنگی‌های انجام‌ شده شهرداری‌ها مسیر تردد زائران، امکانات لازم از جمله نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی موکب ‌های استقبال و پذیرایی را برای زوار اربعین حسینی فراهم خواهند کرد و اعتباراتی نیز در این خصوص اختصاص ‌یافته است.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: استقبال مردم، هیات ‌های مذهبی و سایر دستگاه‌های و نهادها در امر اربعین حسینی بسیار خوب است و ما هم در خدمت استان هستیم که اگر مشکل خاصی در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار