محمد رضا مروارید ؛
استاندار ایلام از ناتمام ماندن مطالعات طرح آمایش سرزمین در این استان با توجه به وجود ظرفیت های بسیار در عرصه های مختلف انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۹۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 12 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواستار اجرایی شدن برش های طرح آمایش سرزمینی در استان شد و از ناتمام بودن مطالعات آن طبق ملاحظات زمانی انتقاد کرد.
 
وی، اجرای طرح سامانه گرمسیری، وجود منابع غنی نفت و گاز و همچنین سایر ظرفیت های ویژه مرز مهران را از ضرورت مطالعات طرح آمایش نام برد.
 
استاندار ایلام با اشاره به اینکه مشارکت با بخش خصوصی یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی بوده و دولت نیز موظف است زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این بخش را فراهم آورد، تاکید کرد: با فراهم شدن بسترهای موجود در منطقه می توان علاوه بر ایجاد اشتغال شرایط را برای تحول رونق اقتصادی نیز فراهم کرد.
 
مروارید افزود: تلاش برای احیای بافت های فرسوده شهری و روستایی در استان از سوی دستگاه های متولی در حال انجام است و شاهد رشد در این زمینه نیز هستیم ولی همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم و اگر بتوانیم رونق را به بخش مسکن و ساخت و ساز برگردانیم ، ضمن ایجاد اشتغال در بخش قابل توجهی از بافت های فرسوده را احیا کرد.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه دولت برای تقویت طرح کارورزی در استان های مختلف برای ایجاد فرصت های شغلی و امادگی جوانان برای ورود به بازار کار یادآور شد: جذب کارورزان بستری در بهبود حوزه کسب و کار است و دستگاه های اجرایی استان باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و در صورت نیاز نیز نشست های تخصصی را در این خصوص برگزار کنند.
 
در این نشست مدیران هر یک از دستگاه های اجرایی استان گزارشی از عملکرد دستگاه خود در راستای عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی و برنامه راهبردی جهت برنامه ریزی برای توسعه استان ارائه دادند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار